kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۵۷۳
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۲
به یاد شهید رضا خراسانی

تا آخرين قطره خونم سنگر اسلام را ترك نخواهم كرد(حدیث دشت عشق)



شهید رضا خراسانی فرزند عباسعلی در سال 1342 در جنت‌آباد چشم به جهان گشود. او در ششمین روز تیر ماه سال 1362 در منطقه عملیاتی غرب بر اثر اصابت ترکش خمپاره به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
بخشی از وصیت نامه شهید خراسانی: اى جوانان نكند در رختخواب ذلت بميريد كه حسين (ع) از شما خواسته و ندايش هنوز به گوش مى‌رسد. اى جوانان مبادا در غفلت بميريد كه على در محراب عبادت شهيد شد. اى مادران مبادا از رفتن فرزندانتان به جبهه جلوگيرى كنيد كه فردا در محضر خدا نمى‌توانيد جواب زينب را بدهيد كه تحمل 72 شهيد را نموده. برادران استغفار و دعا را از ياد نبريد كه بهترين درمان‌ها براى تسكين دردهاست و هميشه بياد خدا باشيد و در راه او قدم برداريد و هرگز دشمنان بين شما تفرقه نياندازند و شما را از روحانيت متعهد جدا نكنند كه اگر چنين كردند روز بدبختى مسلمانان و روز جشن ابرقدرت‌هاست.
در آخر سلام به رهبر عزيزم برسانيد و بگوييد تا آخرين قطره خونم سنگر اسلام را ترك نخواهم كرد. با خداوند پيمان مى‌بندم كه در تمام عاشوراها و در تمام كربلاها با حسين (ع) همراه باشم و سنگر او را خالى نكنم تا هنگاميكه همه احكام اسلام در زير پرچم اسلامى امام زمان(عج) به اجرا در آيد.
در آخر پدر و مادر مهربانم از شما من نمى‌توانم قدردانى كنم همين‌قدر كه بگويم دست شما درد نكند. ولى خداوند است كه ارزش به كار شما مى‌دهد و در ضمن برادران عزيزم ان‌شاءالله كه امام عزيزمان را تنها نمى‌گذريد در نماز جمعه‌ها شركت كنيد و مادرجان آنقدر پولى كه دارم اگر توانستى به برادرم حسن بده تا خرج ازدواج خودش بكند.