kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۵۷۱
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۲

اخبار کوتاه از فوتبال



کار سخت تیم ملی جوانان ایران برای صعود
تیم ملی فوتبال جوانان ایران پس از کسب دو تساوی امروز در آخرین بازی مرحله گروهی خود در شرایطی به مصاف فلسطین می رود که برای صعود نیازمند برد پر گل است.از مرحله مقدماتی قهرمانی فوتبال زیر ۱۹ سال آسیا، ایران در امان به مصاف اردن رفت و به نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل دست نیافت. ملی‌پوشان ایران در بازی نخست نیز برابر سوریه با تساوی یک بر یک متوقف شدند تا بعد از دو بازی دو امتیاز داشته باشند و کار برای صعود به مرحله نهایی سخت شود.سوریه هم توانست فلسطین را با حساب ۳ بر ۲ شکست دهد و با ۴ امتیاز صدرنشین شود. شاگردان فرهاد پورغلامی که کار سختی برای صعود پیش‌رو دارند امروز در آخرین بازی خود مقابل فلسطین برای صعود نیازمند برد پر گل هستند.
آجورلو: با تمام طلبکاران تسویه کردیم
مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی تبریز گفت: در کمتر از یک سال، بیش از 11 میلیارد تومان بدهی را پرداخت کردیم.مصطفی آجورلو افزود: تمام پرونده‌های خارجی باید تسویه می‌شد که اقدامات لازم را در ماه‌های گذشته انجام دادیم و کلیه بدهی‌های خارجی را پرداخت کردیم. ضمن اینکه با تمامی نفراتی که از سوی کمیته محترم انضباطی معرفی شده بودند تسویه حساب صورت گرفت و مبالغ اعلام شده پرداخت شد. امروز می‌توانیم بگوییم با تایید کمیته انضباطی تراکتورسازی دیگر هیچ بدهی قطعی ندارد. مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی اضافه کرد: هواداران باید در جریان جزئیات بدهی باشگاه قرار بگیرند. ما ملزم به تسویه حساب با ٣٠ طلبکار در کوتاه‌ترین زمان ممکن شدیم در حالی که بیش از ٣ میلیارد تومان بدهی مرتبط با این پرونده‌ها هیچ ارتباطی به دو فصل اخیر نداشت و به جا مانده از سال‌های گذشته است و ما در مهلتی کمتر از دو هفته باید بدهی باقی مانده از هشت سال گذشته را پرداخت می‌کردیم. عوامل باشگاه شبانه روز با تمامی این ٣٠ نفر ارتباط برقرار کردند و به دنبال جلب توافق و تفاهم با آنها بودند. او ادامه داد: مجموعا در کمتر از یک سال بیش از ٨ میلیارد بدهی پرداخت شد که 5/7 میلیارد مطالبات بازیکنان و مربیان خارجی بوده و حالا با ٣ میلیارد بدهی داخلی دیگر مواجه بودیم. برای ما هم عجیب است که چطور این میزان بدهی در سال‌های گذشته به جا مانده و حالا در شرایطی که یک ریال بودجه و اعتبارات دولتی نداریم پرداخت بیش از ١١ میلیارد بدهی گذشته بر دوش ما افتاد؟ تمامی این مبلغ بدون دریافت یک ریال بودجه دولتی پرداخت شده و باشگاه در تنگنای مالی قرار گرفته است.
اعتصاب شاگردان ویسی به روز دوم کشیده شد
 در حالی که قرار بود از ساعت ۱۵ دیروز تمرین استقلال خوزستان در زمین اختصاصی این باشگاه برگزار شود، بازیکنان این تیم در محل تمرین حاضر نشدند و کادر فنی تیم نیز که به محل تمرین آمده بود پس از عدم حضور بازیکنان، محل تمرین را ترک کردند.بازیکنان تیم فوتبال استقلال خوزستان روز دوشنبه در محل تمرین حاضر شدند ولی با توجه به عدم پرداخت مطالبات از سوی باشگاه و همچنین مشکلاتی که این تیم ‌همچنان با آن دست و پنجه نرم می‌کند، از حضور در تمرین سرباز زدند.در فصل جاری برای دومین بار است که استقلالی‌ها دست به اعتصاب می‌زنند.عبدالله ویسی نیز روز دوشنبه نسبت به مشکلات بسیار استقلال خوزستان و این‌که باشگاه، مالک و صاحبی ندارد که بتواند مشکلات را حل کند، واکنش نشان داده بود.
بازتاب دعوت عابدزاده به تیم ملی ایران در رسانه‌های پرتغالی
رسانه‌های پرتغالی به دعوت امیر عابدزاده به تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران واکنش نشان دادند.فهرست تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران برای دو بازی دوستانه با پاناما و ونزوئلا اعلام شد که حضور امیر عابدزاده درون دروازه‌ از نکات جالب آن بود.سایت مایس فوتبال نوشت: امیر عابدزاده امسال فقط سه بازی برای ماریتیمو انجام داد ولی با این حال کارلوس کی‌روش تصمیم گرفت او را به تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران دعوت کند. او پسر دروازه‌بان صاحب نامی همچون احمدرضا عابدزاده است که در جام جهانی سال ۹۸ درون دروازه‌ تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران بود و در بازی معروف با آمریکا مامور حراست از دروازه‌ تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران بود.همچنین سایت بانچدا نیز نسبت به دعوت امیرعابدزاده به تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران واکنش نشان داد و آن را برای دروازه‌بان جوان ۲۴ ساله افتخاری بزرگ دانست.
قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی
قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال ایران، دوشنبه شب برگزار شد.دیدارهای این مرحله از جام حذفی در روزهای ۲۸ و ۲۹ آذر برگزار می شود.طبق قرعه‌کشی انجام شده، دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی به شرح زیر است:
*استقلال تهران (میزبان) .................................................. ایرانجوان بوشهر (میهمان)
*خونه به خونه (میزبان) ........................................... گسترش فولاد تبریز (میهمان)
*استقلال خوزستان (میزبان) ............................................... تراکتورسازی (میهمان)
*صنعت نفت آبادان (میزبان) ........................ برنده پرسپولیس و بادران (میهمان)
ناپولی به دنبال علیرضا جهانبخش
مدیر ورزشی باشگاه ناپولی از آغاز مذاکرات برای به خدمت گرفتن جهانبخش در پنجره نقل و انتقالات ژانویه خبر داد.کریستیانو گیونتولی مدیر ورزرشی باشگاه ناپولی گفت: بعد از مصدومیت فوزی غلام و میلیک در این پست با مشکلاتی مواجه هستیم و در پست هافبک مهاجم و وینگر چپ کمبود بازیکن داریم،  مدتی است که هافبک مهاجم ایرانی آلکمار را زیر نظر داریم  و در پنجره نقل و انتقالات ژانویه برای جذب علیرضا وارد عمل خواهیم شد.بر اساس خبر روزنامه و سایت معتبر کوریره دلو اسپورت جهانبخش فوتبالیست سطح بالایی است که در چند سال گذشته در نایمخن و آلکمار نمایش چشمگیری داشته است و یکی از گزینه‌های اصلی حضور در ناپولی در فصل نقل و انتقالات ژانویه خواهد بود. در این خبر در ادامه نگاهی کامل به کارنامه بازیگری جهانبخش از داماش گیلان تا بازی‌های ملی و حتی عملکردش در لیگ هلند شده و از حرکات سریع و ارسال‌های بی نقص هافبک ایرانی در ضمن گلزنی به نیکی یاد شده است.البته نظر مساعد مائوریسیو ساری مربی ناپولی برای جذب جهانبخش از دیگر مواردی است در این خبر ذکر شده است.
دایی:آقایان می گویند مشکل حل شده
اما تماسی برای مطالباتم نگرفتند
علی دایی سرمربی تیم فوتبال سایپا در پاسخ به این سوال که این روزها شایعه تسویه حساب با نفراتی که از پرسپولیس و استقلال و تراکتورسازی طلب دارند مطرح شده، آیا از باشگاه پرسپولیس با شما تماسی گرفته شده  است گفت:متأسفانه چیزهایی می‌شنوم که بعضی افراد می‌گویند با خیلی از طلبکارها تسویه کردیم در صورتی‌که هیچ تماسی با من گرفته نشده است. من رأی کمیته استیناف را که رأی قطعی را هم گرفتم  ولی هنوز هیچکس با من تماسی نگرفته و نه کاری برای حل این موضوع انجام داده اند. ولی آن طور که من می‌دانم فقط یکسری آقایان حرف زدند که مشکل حل شده و حداقل هیچ کاری برای بدهی به من انجام ندادند.
مرفاوی:آقای نبی امضای خودت را قبول نداری؟
صمد مرفاوی سرمربی سابق تیم فوتبال استقلال در خصوص آخرین وضعیت مطالباتش از باشگاه استقلال اظهار داشت: تا الان که با شما صحبت می‌کنم نه کسی با من تماس گرفته و نه صحبتی شده است. متاسفانه شنیده‌ام که آقایان گفته‌اند مشکلات حل شده و مدارک مجوز باشگاه‌ها قرار است به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال شود. وی افزود: جالب است که این حرف را می‌زنند. در حالی که من از استقلال طلبکارم و به جای یک حکم،‌دو حکم دارم و حتی حکم کسر امتیاز از استقلال را هم گرفته‌ام اما نه تنها توافقی نشده بلکه حتی تماسی هم با من نگرفته‌اند. مرفاوی ادامه داد: جالب است بدانید همین آقای نبی که دوباره سمت گرفته و الان در سازمان لیگ مسئول رسیدگی به پرونده سه باشگاه نماینده ایران در آسیا است حکم کسر امتیاز از استقلال را امضا کرده اما ظاهرا آقایان امضای خودشان را هم قبول ندارند.سرمربی سابق استقلال تاکید کرد: من 130 میلیون تومان از استقلال طلبکار هستم و حتی حکم دارم که بابت دیرکرد پولم از باشگاه جریمه بگیرم. این را هم آقای نبی امضا کرده اما هیچ اقدامی صورت نگرفته است.