kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۵۷۰
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۱

اخبار ورزش جهان



حضور کلوزه در مراسم قرعه‌کشی جام جهانی
میرسلاو کلوزه در مراسم قرعه‌کشی جام‌جهانی حاضر می‌شود و جام قهرمانی را به کشور میزبان واگذار می‌کند. قرعه‌کشی جام جهانی روسیه جمعه ۱۰ آذر ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه به وقت ایران آغاز می‌شود. این مراسم در کاخ کرملین با حضور مقامات عالی رتبه کشور میزبان و سرمربیان و نمایندگان ۳۲ تیم راه یافته به این رقابت‌ها برگزار می‌شود. میرسلاو کلوزه که با ۱۶ گل زده توانسته برترین گلزن تاریخ این رقابت‌ها باشد قرار است در این مراسم جام قهرمانی را که در اختیار آلمان‌ها قرار گرفته است، تحویل مقامات روسی دهد. کلوزه یکی از افرادی است که در این مراسم حضور دارد و وظیفه قرعه‌کشی جام جهانی را بر عهده خواهد داشت.
دیوید مویس رسما سرمربی وستهام شد
سران باشگاه وستهام بعد از اخراج اسلوان بیلیچ کروات، دیوید مویس را به عنوان سرمربی جدید خود انتخاب کردند. مویس که به عنوان جانشین فرگوسن در منچستریونایتد انتخاب شد با این تیم نتایج ضعیفی کسب کرد و کمتر از یک سال در اولدترافورد دوام داشت و در ادامه در ساندرلند نیز نتایج ضعیفی کسب کرد ولی کارنامه درخشان او در اورتون از یاد علاقه‌مندان به فوتبال نمی‌رود.دیوید مویس دیشب در یک نشست مطبوعاتی به عنوان سرمربی وستهام پاسخگوی خبرنگاران شد.
قیمت65 میلیون یورویی پاری‌سن‌ژرمن روی دی ماریا
باشگاه پاری‌‌سن‌ژرمن رقم فروش ستاره آرژانتینی خود را 65 میلیون یورو تعیین کرده است.آنخل دی ماریا بعد از جدایی از منچستریونایتد راهی فرانسه شد و پیراهن پاری‌‌سن‌ ژرمن را بر تن کرد. دی ماریا در فصل نخست حضورش در PSG بازی‌های خوبی را برای این تیم به نمایش گذاشت اما او در فصل جاری نیمکت نشین شده است. با پیوستن نیمار و کیلیان ام باپه به پاری ‌سن‌ ژرمن دیگر دی ماریا به ندرت در ترکیب اصلی به میدان می‌رود. بارسلونا در تابستان تلاش زیادی کرد که دی ماریا را جذب کند اما رقم پیشنهادی آبی اناری‌ها بسیار پایین‌تر از رقمی است که پاری‌‌سن‌ژرمن برای فروش ستاره خود می‌خواهد.روزنامه اسپورت 10 فرانسه اعلام کرد که پاری‌سن‌‌ژرمن رقم فروش دی ماریا را 65 میلیون یورو اعلام کرده و تنها با چنین رقمی حاضر است که این ستاره آرژانتینی را بفروشد.به نوشته این روزنامه فرانسوی به احتمال خیلی زیاد دی ماریا راهی لیگ چین شود چرا که تنها باشگاه‌های چینی می‌توانند چنین رقمی را برای پرداخت این بازیکن آرژانتینی پرداخت کنند.
ونتورا: شک نکنید ایتالیا به جام جهانی صعود می‌کند
سرمربی تیم ملی فوتبال ایتالیا اطمینان دارد که این تیم جواز حضور در روسیه را به دست خواهد آورد. تیم‌ ‌ملی فوتبال ایتالیا هنوز نتوانسته جواز صعود به جام‌جهانی را به دست آورد. این تیم باید در دو دیدار رفت و برگشت به مصاف سوئد برود و اگر نتیجه‌ لازم را به دست آورد مسافر روسیه خواهد شد. ونتورا اطمینان دارد که آتزوری به جام جهانی راه پیدا خواهد کرد. سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایتالیا گفت: اصلا نمی‌توانم به صعود نکردن فکر کنم. جام جهانی باید با حضور ایتالیا برگزار شود و اطمینان دارم که ما هم جواز حضور در این رقابت بزرگ را به دست می‌آوریم. او ادامه‌ داد: می‌دانم که کار سختی پیش رو داریم. برای صعود باید نهایت تلاش خود را به کار بگیریم و با نهایت تمرکز بازی کنیم. سوئد تیم خوبی است. ما هم خوب هستیم. لحظات مهمی برای من و بازیکنان ایتالیا است.
 اعلام زمان دقیق بازی‌های پلی‌‌آف تیم‌های اروپایی
اتحادیه فوتبال اروپا زمان دقیق برگزاری بازی‌های مرحله پلی‌‌آف جام جهانی ۲۰۱۸ در قاره سبز را اعلام کرد. هشت تیم حاضر در این مرحله که برای کسب چهار سهمیه باقیمانده قاره اروپا با یکدیگر می‌جنگند، طبق برنامه ذیل به مصاف هم خواهند رفت:
*ایرلند شمالی - سوئیس/ بازی رفت 9 نوامبر (18 آبان)، بازی برگشت 12 نوامبر (21 آبان) *کرواسی - یونان/ بازی رفت 9 نوامبر (18 آبان)، بازی برگشت 12 نوامبر (21 آبان) *دانمارک - ایرلند جنوبی/ بازی رفت 10 نوامبر (19 آبان)، بازی برگشت 13 نوامبر (22 آبان) *سوئد - ایتالیا/ بازی رفت 11 نوامبر (20 آبان)، بازی برگشت 14 نوامبر (23 آبان)
ساعت برگزاری تمامی بازی‌ها 20:45 به وقت محلی اروپای مرکزی است و تنها بازی برگشت ایرلند شمالی - سوئیس رأس ساعت 18 به وقت محلی اروپای مرکزی برگزار خواهد شد.
جنوا برای سومین بار سرمربی سابقش را استخدام کرد!
باشگاه جنوا پس از اخراج سرمربی کروات خود، مردی که پیش از این دو بار سابقه هدایت این تیم را دارد روی کار آورد.همان‌طور که رسانه‌های ایتالیایی پس از اخراج ایوان یورویچ از سرمربیگری جنوا خبر دادند، این باشگاه به سراغ داویده بالاردینی، سرمربی سابق خود رفت و او را برای سومین بار استخدام کرد. بالاردینی 53 ساله که یک بار در فصل 11-2010 و بار دیگر سال 2013 هدایت جنوا را برعهده گرفت، حالا برای سومین بار هدایت «شیردال‌»ها را برعهده می‌گیرد.جنوا فصل جاری سری A را با هدایت یوریچ ناامید‌کننده آغاز کرد و با قبول 8 شکست و یک تساوی در 12 بازی، با تنها 6 امتیاز در رده هجدهم جدول قرار دارد.
باشگاه مودنا ایتالیا ورشکسته و منحل شد
باشگاه مودنا به صورت رسمی از فوتبال باشگاهی حرفه‌ای ایتالیا «Lega Pro» کنار گذاشته شد و به این ترتیب پس از 105 سال از تاریخ تأسیس‌اش منحل شد.«کانارینی» (لقب باشگاه مودنا به معنای قناری)که سال 1912 تأسیس شد، 13 فصل تجربه حضور در سری A را داشت و تا پیش از ورشکسته شدنش در دسته سوم فوتبال ایتالیا بازی می‌کرد. این تیم در 4 بازی اخیرش در سری C ایتالیا از این تورنمنت کنار گذاشته شده و روز گذشته اعلام ورشکستگی و انحلال کرد.طبق قوانین فوتبال باشگاهی ایتالیا، عدم حضور یک تیم در 4 بازی لیگ منجر به اخراج آن از مسابقات می‌شود.دلیل عدم حضور مودنا در 4 بازی اخیرش هم پرداخت نشدن بدهی‌های هنگفت این تیم به بازیکنانش طی چندین ماه گذشته بود که سبب شد آنها از رفتن به زمین بازی خودداری کنند.طبق اعلام سازمان لیگ فوتبال ایتالیا نتایج بازی‌های این فصل سری C که یک طرف آن مودنا بوده، لحاظ نخواهد شد و تیم‌هایی که از این تیم امتیاز گرفته‌اند، آن امتیازات را از دست خواهند داد. آخرین فصل حضور مودنا (یکی از تیم‌های قدیمی شمال ایتالیا) در سری A، فصل 02-2001 بود و این تیم در پایان فصل 16-2015 به دسته سوم سقوط کرد.
دراکسلر گزینه بایرن برای جانشینی ریبری
ملی‌پوش آلمانی تیم فوتبال پاری‌سن‌ژرمن احتمال دارد جانشین فرانک ریبری در بایرن‌مونیخ شود. از مونیخ اخبار جدیدی در مورد ستاره فرانسوی و پرسابقه باواریایی‌ها به گوش می‌رسد.براساس اعلام فرانس‌فوتبال، بازیکن قدیمی سرخ‌پوشان در پایان فصل جاری فوتبال را کنار می‌گذارد و بازنشسته خواهد شد.در این حال تیم پرستاره آلمانی نیاز به بازیکن جانشین خواهد داشت و آنگونه که خبر می‌رسد، یولیان دراکسلر، ستاره ژرمنی پاری‌سن‌ژرمن گزینه شماره یک بایرن برای این منظور است.این خبر در حالی انتشاریافته که ستاره ۲۴ ساله در چند وقت اخیر با وجود تلاش زیادی که داشته است، همواره به گزینه‌‌ای برای نشستن روی نیمکت ذخیره و رفتن به بازی برای دقایقی محدود تبدیل شده است.