kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۵۶۸
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۱

برگزاری انتخابات 10 فدراسیون در دستور کار وزارت ورزش



مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها در مورد برنامه‌های پیش‌بینی شده برای برگزاری انتخابات ۱۰ فدراسیون گفت: فدراسیون‌ها در کمترین زمان با سرپرست اداره می‌شوند.
شروین اسبقیان با اشاره به در پیش بودن انتخابات ۱۰ فدراسیون ورزشی گفت: بر اساس توصیه‌ها و دستور وزیر ورزش تمام تلاش و همت معاونت توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی این است که انتخابات مذکور هرچه سریعتر برگزار شود و فدراسیون‌های ورزشی در کمترین زمان ممکن با سرپرست اداره شوند.
وی افزود: ثبت نام از کاندیداهای ۱۰ فدراسیون ورزشی به اتمام رسیده و در حال تطبیق مدارک ثبت نام کنندگان هستیم. تعدادی از ثبت نام کنندگان دارای نقص مدرک بودند که بر اساس دستور داورزنی معاونت توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی برای اینکه حقی از کسی ضایع نشود مقرر شد مکاتباتی با دبیران مجامع این فدراسیون‌ها داشته باشیم تا هرچه سریعتر نسبت به رفع نواقص مدارکشان اقدام کنند و سپس تا هفته آتی کمیسیون شرایط احراز تصمیم نهایی را گرفته و اسامی نهایی کاندیداها را اعلام کند. تمام تلاش ما این است که با همکاری عزیزان در کمیسیون این فرآیند در کمترین زمان ممکن صورت پذیرد و بدیهی است کسانی که شرایط احراز را نداشته باشند نمی‌توانند در انتخابات شرکت کنند.
اسبقیان ادامه داد: بعد از تایید نهایی اسامی کاندیداها در کمترین زمان ممکن تاریخ انتخابات 10 فدراسیون تکواندو، کشتی، بوکس، والیبال، شنا شیرجه واترپلو، هاکی، سه گانه، کبدی، کوهنوردی و نابینایان از سوی معاونت توسعه ورزش قهرمانی اعلام می‌گردد و تمام تلاشمان بر این است تمام انتخابات‌ها قبل از پایان سال جاری برگزار شود.
مدیر کل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها با تاکید مجدد بر دستور وزیر ورزش و جوانان گفت: تعیین سرپرست و عدم برگزاری به موقع انتخابات هر فدراسیونی باعث نوعی بلاتکایفی در آن رشته می‌شود و سرپرستان نمی‌توانند برنامه‌ریزی بلندمدت داشته باشند. به همین دلیل بر اساس دستور جدید وزیر ورزش ثبت‌نام از کاندیداهای جدید هر فدراسیون قبل از پایان دوره ریاست ۴ ساله انجام می‌شود تا نیاز به تعیین سرپرست نباشد و وقفه‌ای در این روند ایجاد نشود.
اسبقیان در پایان با اشاره به آیین‌نامه جدید فدراسیون‌ها گفت: برخی از ثبت نام کنندگان بر اساس شرایط سنی، مدارک تحصیلی و سوابق مدیریتی شرایط ثبت نام را نداشته‌اند که قانون را برای همه یکسان اجرا کردیم و از آنان ثبت‌نام به عمل نیامد. در آیین نامه جدید همه چیز شفاف است و وزارت ورزش و جوانان تاکید به اجرای قانون دارند.