kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۵۶۵
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۱

خواندنی از ورزش ایران


*طوفان ترابی سوارکار ایرانی که مدتی است در کشور تایلند به تمرین و شرکت در مسابقات مختلف مشغول است توانست با شرکت در مسابقات CCI تایلند مدال برنز این رقابت‌ها را کسب کند.این مسابقات با حضور سوارکارانی از کشورهای مطرح این رشته از جمله قطر، اندونزی، ژاپن و تایلند برگزار شد که با کسب این مدال، اولین سهمیه جهت شرکت یک سوارکار ایرانی در مسابقه‌های سه روزه آسیایی کسب شد.در این مسابقات رقابت‌های پرش از مانع، درساژ و صحرائی انجام می‌شود.فدراسیون سوارکاری ایران با حمایت و تأمین اسب مورد نیاز جهت شرکت در این مسابقات، زمینه حضور ترابی را در این رقابت‌ها فراهم کرده است.
*آخرین مرحله اردوی تیم ملی کشتی آزاد زیر 23 سال برای حضور در رقابت‌های جهانی روزهای 19 آبان تا اول آذرماه در محل خانه کشتی شماره یک تهران و زیر نظر علیرضا رضایی برگزار می‌شود.رقابت‌های جهانی کشتی آزاد زیر 23 سال جهان روزهای سوم و چهارم آذر ماه در کشور لهستان برگزار می‌شود.
* مسابقات شمشیربازی جام جهانی اپه دختران ۱۹ تا ۲۱ آبان ماه سال جاری در کشور چین شروع می‌شود و سه نماینده ایران (مهسا سادات پوررحمتی، اعظم بختی و سکینه نوری) در این رقابتها حضور خواهند داشت.شمشیربازان کشورمان روز دوشنبه برای برگزاری اردو و شرکت در مسابقات عازم چین شدند. همچنین شهناز کرود به عنوان نایب‌رئیس‌بانوان و مربی و سیامک فیض عسگری به عنوان سرپرست، تیم را همراهی کرده‌اند.
* با پیشنهاد ایران و موافقت اتحادیه جهانی کشتی، با توجه به افزایش اوزان از ۸ وزن به ۱۰ وزن در مقررات جدید کشتی دنیا، هر تیم  می‌تواند در رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان به جای دو کشتی‌گیر با سه کشتی گیر خارجی قرارداد امضا کرده و از آنها در ترکیب خود استفاده کند.چهارمین دوره رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی جام باشگاه‌های جهان به ترتیب روزهای ۱۶ و ‍۱۷ آذر و ۲۳ و ۲۴ آذرماه به میزبانی ایران برگزار می‌شود.
* دو نماینده‌ واترپلوی ایران در دومین مسابقه‌ خود از سری رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا در تایلند، در مقابل هم قرار گرفتند که بازی آنها با تساوی به پایان رسید. رقابت‌های واترپلوی جام باشگاه‌های آسیا از تاریخ ۱۵ آبان آغاز شده و تا ۲۱ همین ماه به میزبانی تایلند با حضورشش تیم پیگیری می‌شود. ایران نیز با دو نماینده‌ (تیم دانشگاه آزاد به عنوان قهرمان فصل گذشته لیگ‌برتر واترپلو و سایپا به عنوان نایب قهرمان) در این رقابت‌ها حاضر شده است.اما در دومین روز مسابقات واترپلوی جام باشگاه‌های آسیا عصر دیروز تیم‌های سایپا و دانشگاه آزاد به عنوان دو نماینده‌ ایران در مقابل هم قرار گرفتند که این دیدار با نتیجه‌ تساوی ۱۰ به ۱۰ پایان یافت.نمایندگان واترپلوی ایران روز دوشنبه بازی‌های خود در مقابل حریفان را با کسب پیروزی پشت سر گذاشته بودند. همچنین امروز(چهارشنبه) سایپا و نماینده‌ تایلند به مصاف هم می‌روند و در ادامه تیم دانشگاه آزاد در دیداری حساس مقابل آستانه قزاقستان به آب خواهد زد.
*در ادامه رقابت‌های لیگ بسکتبال چین، جیانگسو تونگشی که صمد نیکخواه بهرامی ستاره ایران را در اختیار دارد به مصاف جیلین رفت و ۱۱۱ بر ۹۹ به برتری رسید.کاپیتان سابق بسکتبال ایران در این مسابقه عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و دبل کرد.او در پایان با ۱۸ امتیاز، ۱۶ ریباند، ۶ پاس منجربه گل و ۳ توپ‌ربایی به کارش پایان داد.
* سیرجان به عنوان میزبان سیزدهمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد و فرنگی جام شاهد معرفی شد. این مسابقات در رده سنی جوانان، به صورت تیم به تیم و با حضور بیش از ۱۰ تیم از کشورهای مطرح دنیا روزهای ۷ و ۸ آذرماه در کشتی فرنگی و ۱۰ و ۱۱ آذرماه در رشته کشتی آزاد در شهر سیرجان برگزار می‌شود.حمید بنی تمیم، نایب رئیس فدراسیون کشتی با تأیید این خبر گفت: روز یکشنبه با حضور در شهرستان سیرجان ضمن دیدار با مقامات سیاسی و ورزشی این شهرستان از امکانات شامل سالن برگزاری و محل‌های اقامتی بازدید کردم. وی خاطرنشان کرد: در نهایت تفاهم‌نامه برگزاری این رقابت‌ها به امضای طرفین رسید و امیدوارم با حمایت تمامی مسئولان امر در شهر سیرجان و استان کرمان جام شاهد بعنوان یکی از معتبرترین تورنمنت‌های کشتی دنیا، به شکل مطلوبی برگزار شود.