kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۵۴۳
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۳
مجتهد فاش کرد

میلیاردها دلار رشوه، پشت پرده حمایت‌های بی‌پرده ترامپ از بن سلمان



شاهزاده افشاگر و معروف سعودی این‌بار نیز از تحولات پشت پرده خاندان سعودی خبر داده و گفته دلیل اصلی حمایت‌های همه‌جانبه ترامپ از غیرقابل دفاع‌ترین اقدامات محمد بن سلمان، رشوه‌های میلیاردی است که ولیعهد به او پرداخته است. «بن سلمان» به گفته مجتهد، اخیرا یک میلیارد دلار پول نقد و جواهرات بار کشتی ترامپ کرده و آن را راهی کاخ سفید نموده است.
دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در سفر خرداد ماه خود به عربستان توانست آل‌سعود را خوب بدوشد و حدود 500 میلیارد دلار از این کشور در قالب انعقاد قراردهای مختلف درآمد کسب کند. البته کارشناسان معتقد بودند که این 500 میلیارد دلار رشوه بن سلمان به ترامپ برای کسب حمایت وی بوده است. اکنون برخی دیگر از زوایای پنهان این رشوه‌های کلان افشا شده است. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مجتهد، فعال و افشا‌کننده خبرهای خاندان آل‌سعود در فضای مجازی، از روابط ویژه ولیعهد عربستان و رئیس‌جمهور آمریکا پرده برداشته است. این شاهزاده سعودی با انتشار پیامی در حساب شخصی خود در توییتر اعلام کرده: «این روابط، اقدامات ترامپ را که با منافع آمریکا تعارض دارد، تفسیر می‌کند...پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ، مواضع این کشور درباره برخی مسائل مربوط به عربستان و در رأس آن رقابت بین محمد بن نایف ولیعهد سابق این کشور و بن سلمان و نیز موضعگیری درباره قطر تغییر کرد...اواسط ماه مه 2017 (خردادماه)که ترامپ در ریاض بود، یک کشتی تفریحی ویژه در بندر جده پهلو گرفت که هویت آن مخفی نگاه داشته شد. از این کشتی به شدت محافظت می‌شد و حتی به مسئولان عادی بندر اجازه نزدیک شدن به آن داده نمی‌شد. فقط چند نفر، صندوق‌ها یا کیسه‌هایی را که حاوی یک میلیارد دلار پول نقد بود، به داخل کشتی بردند و برگشتند.» به گفته مجتهد «پس از انتقال محموله این کشتی، که تنها چند ساعت در جده توقف داشت، ناپدید شد و همانطور که هویت و مبدأ آن پنهان نگاه داشته شده بود، مقصد آن هم محرمانه بود...سپس از یک منبع نزدیک به محمد بن سلمان به ما خبر رسید، آن یک میلیارد دلار از اموال شخصی او بوده است و کشتی به طور غیرمستقیم، وابسته به گروه ترامپ بوده است.»
ترامپ: برکناری شاهزاده‌ها اقدام درستی بود
همزمان خبر رسیده که ترامپ ضمن اعلام حمایت کامل خود از کودتای تازه بن سلمان و دستگیری و قلع و قمع 40 شاهزاده و مقام سعودی به دستور بن سلمان، توییت کرده که: «اطمینان زیادی به ملک سلمان و ولیعهد عربستان داریم» این توییت در پی بازداشت‌های گسترده در میان خاندان حاکم در عربستان رخ می‌دهد که بزرگ‌ترین پاکسازی در تاریخ مدرن این کشور محسوب می‌شود. ترامپ همچنین در توییت دیگری نوشته: «آنها دقیقا می‌دانند که چه کاری انجام می‌دهند...برخی از بازداشت‌شدگان کسانی هستند که کشورشان را سال‌ها دوشیده‌اند.»(!)
راز ترور شاهزاده سعودی
از سوی دیگر، رسانه‌های سعودی روز یکشنبه دلیل سقوط بالگرد حامل مقامات ارشد سعودی از جمله معاون امیر منطقه عسیر را اعلام کردند. طبق این گزارش‌ها، از سوی یک جنگنده سعودی به این بالگرد که حامل «منصور بن مقرن» معاون امیر این منطقه مرزی و چند نفر دیگر بود شلیک شده است. در پی این حادثه گمانه‌زنی‌هایی درباره علت این حادثه در فضای مجازی و در میان فعالان سعودی مطرح شده بود، از جمله آنها «سعد الفقیه» از معارضان سعودی مقیم خارج عربستان به این نکته ‌اشاره کرده بود که در میان مردم این موضوع که احتمالا منصور بن مقرن ترور شده است، دهان به دهان پخش می‌شود. اما در این میان رسانه‌های رژیم صهیونیستی از عمدی بودن حادثه سقوط این بالگرد خبر داده‌اند به طوری که یدیعوت آحارونوت هم نوشته یک جنگنده سعودی، بالگرد حامل شاهزاده منصور بن مقرن معاون امیر منطقه عسیر را هدف قرار داده و سبب سرنگونی آن شده است. به نوشته این روزنامه، این شاهزاده سعودی در حال فرار از عربستان بوده که بالگردش هدف حمله جنگنده سعودی قرار می‌گیرد.