kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۵۳۱
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۹

گلایه آیت‌الله حیدری از پدیده بیکاری در خوزستان

نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: جوانان خوزستانی از بیکاری در رنج هستند.


 آیت‌الله محسن حیدری در مراسم معارفه مدیرکل جدید بنادر و دریانوردی استان خوزستان اظهار کرد: استان خوزستان به‌ واسطه ظرفیت‌های بالای خود نیاز به توسعه دارد و لازم است از این ظرفیت‌ها به بهترین نحو استفاده شود.
نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: با وجود تمام ظرفیت‌های مطلوب موجود در خوزستان این استان گرفتار ریزگردها، طرح‌های انتقال آب و... است و جوانان آن از بیکاری در رنج هستند.
وی با بیان اینکه وزارت نیرو باید سیاست‌های غلط و نگاه بخشی خود را تغییر دهد، تشریح کرد: وزارت نیرو خوزستان را فلج کرده است و با ادامه این روند وضعیت بدتر خواهد شد.
وی عنوان کرد: در رابطه با بندر امام خمینی(ره) باید بگوییم، سازمان بنادر به محیط پیرامونی خود توجه بیشتری داشته باشد، در بحث‌اشتغال اولویت را بر نیروهای بومی قرار دهد، نرخ بیکاری در اطراف این صنایع بزرگ و این بندر دو برابر میانگین کشوری است، می‌دانیم که ایرادات استخدام در کشور به مدیریت مرکزی برمی‌گردد، اما مدیران استانی باید توجه کنند که به مردم منطقه جفا نشود.
امام جمعه موقت اهواز در ادامه اظهار داشت: رسیدگی به خوزستان رسیدگی به کل کشور است. 85 درصد نفت کشور در خوزستان تولید می‌شود، پس باید توجه ویژه‌ای به این استان شود، در همین بندر امام خمینی(ره) صنایع بزرگ و متعدد پتروشیمی وجود دارد که 100درصد مدیران آنها پروازی هستند، همچنین 80درصد مدیران میانی آنها غیربومی هستند که حتی نیروهای خدماتی را هم از استان‌های دیگر استخدام کرده‌اند.
وی تصریح کرد: آب، خاک و هوایی را که خداوند برای خوزستان مقدر کرده است تا خوزستان جلگه‌ای حاصلخیز برای کل کشور باشد، درحالی که بعضی از مدیران مرکز نشین نگاهی بخشی دارند و منافع خوزستان را جدای از منافع ملی می‌بینند و این کاری است‌اشتباه و برای در نظر گرفتن منافع کشور ابتدا باید به خوزستان فکر کنید.
آیت‌الله حیدری افزود: از رهگذر این سیاست‌های غلط به این استان جفا شده است، آب‌های خدادادی این منطقه را به جاهای دیگر منتقل کرده‌اند که 600 هزار هکتار کانون فعال ایجاد ریزگردها یکی از نتایج این سیاست‌های غلط و نابه‌جا است.
وی مطرح کرد:‌ 400 هزار نخل شادگان بر اثر بی‌آبی از بین رفته است، مردم آن مناطق به حاشیه شهرها مهاجرت کرده‌اند، البته خواب‌های آنها برای خوزستان تمامی ندارد، خواب جدیدی برای خوزستان دیده‌اند که وضعیت از این هم بدتر خواهد شد.
نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری متذکر شد: از 18 میلیارد متر مکعب آب مورد نیاز حوزه آب‌ریز کارون و دز فقط 8 میلیارد مصوب کرده‌اند، کرخه را از بین خواهند برد و فقط 15 درصد از آب مورد نیازش را برایش مصوب کرده‌اند، در حوزه آبریز هندیجان یک سوم نیاز آبی منطقه برایشان در نظر گرفته شده است.
آیت‌الله حیدری عنوان کرد: فاجعه در حال ایجاد است، این موارد خوزستان را پر از ناراضی خواهد کرد که ممکن است این نارضایتی‌ها و فاجعه‌ها سبب بهره‌برداری اجانب شود، امیدواریم در وزارت راه و شهرسازی و به ویژه سازمان بنادر و کشتیرانی این نگاه بخشی وجود نداشته باشد.