kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۵۳۰
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۹

کوتاه از شهرستان‌ها



بازدید خبرنگاران از نمایشگاه مطبوعات
فولادشهر- خبرنگار کیهان: جمعی از خبرنگاران و اصحاب فعال رسانه‌های گروهی شهرستان لنجان و خبرگزاری‌های استان اصفهان به سرپرستی محمدرضا شریفی پیشکسوت مطبوعات شهرستان لنجان از بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های کشور در مصلای امام خمینی(ره) تهران بازدید کردند.
خبرنگاران لنجان و اصفهان در این بازدید با حضور در غرفه روزنامه‌های سراسری و محلی، ضمن آشنایی با روند انتشار نشریات در نقاط مختلف کشور با مدیران مسئول، خبرنگاران، سردبیران، دبیران تحریریه و دست‌اندرکاران تعدادی از غرفه‌های مستقر در نمایشگاه به بحث و تبادل نظر و انتقال تجربیات در زمینه تولید، تحلیل محتوا و ارتقای سطح سواد رسانه‌ای در بین اقشار مختلف جامعه، نهادهای دولتی، مردمی و بخش‌‌های خصوصی پرداختند.
توسعه چابهار
زاهدان- خبرنگار کیهان: مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: هرچه در فعالیت‌های زیرساختی و روند تکمیل طرح و توسعه چابهار تعلل ایجاد شود از گردونه رقابت با همسایگان خارج خواهیم شد.
بهروز آقایی ورود پارت‌های مختلف گندم ترانزیتی کشور هندوستان به افغانستان از طریق بندر چابهار را نقطه عطفی در ترافیک دریایی و جاده‌ای و رونق منطقه و استان دانست.
کریمی مدیرکل گمرک چابهار نیز از نصب دوربین‌های پلاک‌خوان در گیت‌های خروج کامیون‌ها خبر داد و افزود: این امر سرعت ثبت اطلاعات را افزایش داده و خروج سریع‌تر کامیون‌ها را میسر می‌سازد.
رسیدگی به خانواده شهدا
یزد- خبرنگار کیهان: استاندار جدید یزد گفت: همه تلاش خود را برای رفاه گروه‌ها و شخصیت‌ها اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا خواهم داشت و توسعه نهادهای مدنی مورد حمایت خواهد بود و سعی می‌کنم دچار افراط و تفریط نشوم.
محمود زمانی قمی افزود: دست همه استانداران قبل را که کوشیده‌اند می‌بوسم و از همه مدیران و خانواده دولت تمنا دارم به خانواده ایثارگر و شهید داده و جانباز برسند.
به گفته وی، منزلت روحانیت و حوزه‌های علمیه و مخصوصا آیت‌الله ناصری به عنوان محور وحدت مورد حمایت دولت خواهد بود.
زمانی قمی موضوع آب را مهم‌ترین نیاز استان یزد دانست و گفت: پرداختن به مهم‌ترین نیاز استان با کمک و مدد همه بزرگان، امام جمعه یزد، نماینده یزد در مجلس خبرگان رهبری و نمایندگان مجلس در دستور کار قرار خواهد گرفت.
تخریب ساخت و ساز غیرمجاز
ساری- خبرنگار کیهان: دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران از قلع و قمع و اعاده به وضع اولیه 9 فقره ساخت و ساز غیرمجاز موضوع تغییر کاربری اراضی کشاورزی در شهرستان محمودآباد خبر داد.
حجت‌الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری گفت: در راستای حفظ کاربری اراضی کشاورزی و جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز از سوی متخلفین و همچنین طبق گزارش سازمان جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد با ورود دستگاه قضایی در راستای 2 تبصره ماده 10 قانون اصلاح حفظ کاربری اراضی و اجرای حکم قلع و قمع 9 فقره ساخت و ساز غیرمجاز در شهرستان محمودآباد انجام پذیرفت.
وی افزود: مساحت این 9 فقره ساخت و ساز غیرمجاز به میزان 55 هزار و 680 مترمربع بوده است.
مرمت خانه تاریخی ماپار
اهواز- خبرنگار کیهان: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اهواز از اتمام مرمت و نجات‌بخشی خانه تاریخی ماپار خبر داد.
غلامرضا جلیلی‌نیا گفت: کار مرمت قسمت‌های خطرآفرین خانه ماپار به جز زیرزمین به اتمام رسیده است و ایستگاه اطلاع‌رسانی گردشگری، مرکز تولید و فروش صنایع دستی و رستوران سنتی آن نیز به زودی راه‌اندازی خواهد شد.
وی با بیان اینکه سیستم‌های آب و برق خانه ماپار به طور کامل تعویض و بازسازی شده، ابراز امیدواری کرد: با افتتاح خانه ماپار، این مکان به الگویی برای سایر خانه‌های تاریخی اهواز تبدیل شود.
جلیلی‌نیا تاکید کرد: این خانه تاریخی، مرکزی برای فعالیت‌های مناسبتی و فرهنگی خواهد بود که عموم مردم می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.
کالای استاندارد
اصفهان - خبرنگار کیهان: غلامرضا صالحی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان گفت: مصرف‌کنندگان حق برخورداری از کالاهای استاندارد سالم، خدمات پس از فروش و حق انتخاب کالا را ندارند از سوی دیگر تولیدکنندگان نیز باید از امنیت و آرامش بدون هرگونه تهدید و آسیبی برخوردار باشند.
تخلفات ساختمانی
رشت - خبرنگار کیهان: شهردار رشت از وجود  5 هزار پرونده تخلف ساختمانی این شهر در مراحل مختلف کمیسیون 100 خبر داد.
مسعود نصرتی اظهار داشت: 5 هزار پرونده تخلف ساختمانی شهر رشت در مراحل مختلف کمیسیون 100 قرار دارد که مطالبات آن باید دریافت و برای 700 هزار شهروند رشتی هزینه شود.
وی تاکید کرد: کسانی که در شهر رشت کاسبی می‌کنند اما حقوق شهروندی پرداخت نکرده‌اند، باید بدانند قرار نیست حقوق تمام شهر نزد 5 هزار نفر بماند.
 افزایش تخت‌های بیمارستانی
تبریز - خبرنگار کیهان: با آغاز طرح تحول نظام سلامت حدود 1500 میلیارد ریال برای تجهیزات پزشکی آذربایجان شرقی هزینه شده است.
معاون سابق درمانی علوم پزشکی تبریز گفت: بیش از 400 هزار مترمربع فضا، بازسازی و تخت‌های روان‌پزشکی استان به 640 تخت افزایش یافته است.
علی تقی‌زادیه افزود: در 42 ماه اخیر تعداد تخت بیمارستانی دانشگاه به 1500 تخت افزایش پیدا کرد. همچنین کاهش 8 درصدی در سزارین اتفاق افتاد و تعداد پیوند مرگ مغزی به 28 مورد در سال‌جاری رسید و 16 مورد پیوند مغز استخوان نیز انجام شده است.
تقدیر از امام جمعه
* مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی از موضع امام جمعه تبریز درخصوص بنای تاریخی «ارک» تقدیر کرد.
«مرتضی - آب‌دار» گفت: حجت‌الاسلام آل‌هاشم خواستار عمل به قوانین میراث فرهنگی درخصوص «ارک علیشاه» شده است.
وی افزود: امام جمعه تبریز در صیانت از تاریخ و تمدن میراث فرهنگی استان نقش اساسی دارد.
آبدار تصریح کرد: خوشبختانه اقدامات خوبی زیرنظر میراث فرهنگی درباره ارک تبریز انجام شده است.
ورود زائران کربلا از مرزهای شرقی
تایباد - خبرنگار کیهان: طی هفته گذشته 25 هزار نفر از مشتاقان زیارت عتبات عالیات از کشور افغانستان ازطریق مرز دوغارون به صورت ترانزیت و با روادید ایران و افغانستان وارد کشور شدند و مورد استقبال گرم مسئولان شهرستان قرار گرفتند تا پس از استقرار در اردوگاه فرهنگی شهید کاوه مشهد با همکاری استانداری و اداره کل امور اتباع و مهاجرین خراسان رضوی راهی کربلای معلی شوند.
عجمی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان خراسان رضوی در جمع زائران افغانستانی با اشاره به خدمات و اقدامات انجام شده برای ساماندهی و اعزام متقاضیان تشرف به عتبات عالیات در استان بر آمادگی سازمان‌های ذیربط در مرز دوغارون و مرکز استان برای پذیرایی و اسکان این زائران تاکید کرد.
شهرستان مرزی تایباد شاهد حضور و عبور این زائران بود و خیرین و مسئولین با بسیج امکانات اقدام به ایجاد ایستگاه صلواتی کردند.