kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۵۲۸
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۹
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان:

استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارس سیستان و بلوچستان 5 سال طول می‌کشد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: حدود 10 هزار کلاس درس در این استان فاقد سامانه گرمایشی مناسب هستند.



علیرضا راشکی اظهار داشت: بیش از 18 هزار کلاس درس کالبدی در سیستان و بلوچستان وجود دارد که حدود 10 هزار و 528 کلاس درس آن فاقد سامانه گرمایشی مناسب هستند که پنج سال طول می‌کشد تا در این بخش به استاندارد لازم برسند.
وی ادامه داد: این کلاس‌های درس با تویوست و بخاری گرم می‌شوند و رایزنی لازم با سازمان نوسازی مدارس کشور در حال انجام است تا با تخصیص اعتبار و سرعت بخشیدن به کار، مدت استانداردسازی سامانه گرمایشی تمام مدارس سیستان و بلوچستان از پنج سال به سه سال کاهش یابد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: در مجموع 2 هزار و 129 کلاس درس در استان به سامانه گرمایشی استاندارد (راه‌اندازی موتورخانه و پکیج با مشعل دوگانه سوز) مجهز شده است.
راشکی افزود: همچنین برای حدود 2 هزار و 858 کلاس درس در این استان نیز سامانه سرمایشی (کولر آبی یا گازی و اسپیلت) نصب شده است.
وی اظهار داشت: نصب سامانه سرمایشی و گرمایشی برای 2 هزار و 271 کلاس درس سیستان و بلوچستان در دست اجراست و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال به اتمام برسد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این استان با توجه به نرخ 14 برابری تعداد موالید و جذب بازماندگان از تحصیل همچنان با وجود همه اقدامات مطلوب صورت گرفته در مدرسه سازی به پنج هزار کلاس درس نیاز دارد.
وی شمار مدارس خشتی و گلی سیستان و بلوچستان را 708 مورد ذکر کرد و گفت: از سال گذشته تخریب و بازسازی 390 کلاس درس خشتی و گلی استان در دستور کار قرار گرفته است.