kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۵۲۳
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۸
از ابتدای سال جاری تاکنون

ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بندر خرمشهر دو برابر شد

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از رشد 100 درصدی تخلیه و بارگیری کالا از ابتدای سال جاری تاکنون در بندر خرمشهر خبر داد.


اهواز- خبرنگار کیهان:

محمد راستاد در بازدید از اسکله‌ها و پایانه ریلی و مسافری مجتمع بندری خرمشهر گفت: پروژه سرمایه‌گذاری به منظور توسعه پایانه کانتینری بندر خرمشهر، یکی از اقدامات مهم سازمان بنادر و دریانوردی در این منطقه به شمار می‌آید.
به گفته وی این پروژه با اعتباری بالغ بر 86 میلیارد تومان به مدت 15 سال با سرمایه‌گذار بخش خصوصی منعقد شده که زیرساخت‌های پایانه کانتینری بندر خرمشهر را تا حد قابل قبولی ارتقا خواهد داد.
وی عنوان کرد همچنین تخلیه و بارگیری کالا در این بندر از ابتدای سال جاری تاکنون از رشد 100 درصدی برخوردار بوده و عملیات تخلیه و بارگیری کانتینری نیز رشد 50 درصدی داشته است.
راستاد همچنین خارج‌سازی مغروقه‌های موجود در اروندرود و کارون را از جمله اقدامات مهم دیگر سازمان بنادر در بندر خرمشهر عنوان کرد و گفت: در مجموع 182 فروند مغروقه از رودخانه‌های اروند و کارون خارج شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: همچنین سال گذشته قراردادی برای خارج‌سازی 39 فروند مغروقه با اعتبار 62 میلیارد تومان با بخش خصوصی منعقد شد که تاکنون 21 فروند آن عملیاتی شده و خارج‌سازی مغروقه‌های دیگر همچنان ادامه دارد.
راستاد با اشاره به ضرورت لایروبی اروندرود اظهار داشت: برای رسیدن به عمق 8 متر مسیر کشتیرانی رودخانه اروند 35 میلیون مترمکعب لایروبی می‌بایست انجام شود که این امر مستلزم 210 میلیون یورو اعتبار است.
وی با اشاره به مذاکرات انجام شده با طرف عراقی برای گشایش مجدد دفتر تسهیل‌کننده و پیش‌نیاز عملیات لایروبی است که این مسئله درحال حاضر توسط وزارت امور خارجه و کمیته حقوقی اروند در دست پیگیری است و امیدواریم با نهایی شدن این مذاکرات شاهد آغاز عملیات لایروبی اروندرود باشیم.