kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۵۲۰
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۷

دستور فرماندار بناب برای قطع آب آشامیدنی برخی ادارات


بناب- خبرنگار کیهان:
فرماندار بناب از ادارات امور آب و فاضلاب این شهرستان خواست نسبت به قطع آب آشامیدنی اداراتی که از آب برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌کنند، اقدام کنند.
ولی‌الله فرج‌اللهی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان افزود: حتی اگر فرمانداری هم اقدام به آبیاری فضای سبز با آب آشامیدنی کند، انشعاب آب آن را نیز قطع کنید!
وی با بحرانی خواندن وضعیت بارندگی در این شهرستان در سال جاری تصریح کرد: در 7 ماه گذشته میزان بارندگی در سطح شهرستان در حد صفر بوده و با این شرایط وضعیت منابع آب‌های زیرزمینی نیز بسیار نگران‌کننده است.
رئیس شورای حفاظت از منابع آب شهرستان بناب با انتقاد از توسعه بی‌رویه باغ‌ها در سطح شهرستان اذعان کرد: حجم بالای تعداد چاه‌های غیرمجاز در شهرستان و عدم اطمینان مردم از صدور مجوز برای چاه‌های غیرمجاز آن علاقه مردم را برای استفاده از تسهیلات آبیاری تحت فشار کاهش داده است.
فرج‌اللهی وجود بالای 4 هزار و 700 حلقه چاه کشاورزی غیرمجاز در شهرستان بناب را خطر بزرگی برای منابع آب شهرستان دانست و بیان کرد: چاره‌ای نداریم جز اینکه با چاه‌های غیرمجاز برخورد و نسبت به مسدود کردن آن با همکاری دستگاه قضایی اقدام کنیم.
وی خاطرنشان کرد: با اینکه روستای قره‌چپق در بحث احیای دریاچه‌ ارومیه به عنوان روستای پایلوت انتخاب شده است ولی هم‌اکنون 800 حلقه چاه غیرمجاز در بناب فعالیت دارند که تلاش می‌شود این 800 حلقه چاه به 150 حلقه تجمیع شود که اگر بتوانیم این طرح را عملیاتی کنیم گام بزرگی برای احیای کشاورزی منطقه برداشته شده است.
بیوک عباس‌زاده مدیر منابع امور آب منطقه‌ای بناب نیز در این جلسه تصریح کرد: از اول سال جاری تاکنون 22 حلقه چاه غیرمجاز کشاورزی در شهرستان بناب پلمب شده‌اند و هم‌اکنون پرونده 34 حلقه دیگر نیز با همکاری دستگاه قضایی شهرستان در جریان است که به زودی نسبت به پلمب آن‌ها نیز اقدام خواهد شد.