kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۷۱۱۴
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۸

حوادث کوتاه از کشور


    
    کشف یک تن موادمخدر
مشهد -ایرنا: فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی گفت: بیش از یک تن موادمخدر طی عملیات مشترک در کرمان کشف و ضبط شد.
سرتیپ قادر کریمی اظهار کرد: پس از بررسی‌های لازم محل نگهداری موادمخدر در کرمان شناسایی و در بازرسی از منزل مورد نظر یک تن و 134 کیلوگرم تریاک و 30 کیلوگرم حشیش کشف شد.
وی گفت: در این عملیات با همکاری مشترک پلیس کرمان، یک قاچاقچی نیز دستگیر شد.
تصادف خودرو حامل دانش‌آموزان
خرم‌آباد - ایرنا:  رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان لرستان گفت: بر اثر برخورد یک دستگاه خودرو پیکان حامل دانش‌آموزان دختر با یک دستگاه پراید در محور کوهدشت - کرمانشاه یک نفر کشته و 9 نفر مصدوم شدند.
حسینعلی رفایی اظهار داشت: این حادثه در منطقه «نال آش کنایه» شهرستان کوهدشت در نزدیکی مرز استان کرمانشاه رخ داد.
وی ادامه داد: چهار نفر از 9 مصدوم این حادثه با آمبولانس به بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان کوهدشت منتقل شدند.
قاچاق دام
یزد - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان تفت گفت: با توقیف یک دستگاه تریلی اسکانیا تعداد 127 راس دام قاچاق کشف شد.
سرهنگ فرهاد بیگلری افزود: ارزش این محموله بنابر نظر کارشناسان یک میلیارد و 100 میلیون ریال است.
وی اضافه کرد: در این رابطه یک متهم دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.
لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز
ساری - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از کشف بیش از 8هزار قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز در بهشهر خبر داد. سرهنگ ابراهیم شجاعی افزود: مامورین پلیس با شناسایی اتوبوسی که از تهران به مقصد یکی از شهرهای شمالی در حال حرکت بود پس از توقف مقدار 8 هزار عدد انواع لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز به ارزش 200 میلیون ریال کشف و همچنین در بازرسی از یک واحد صنفی متخلف مقدار 700 قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز دیگر به ارزش 50 میلیون ریال کشف و ضبط کردند.
صید صیاد
قصرشیرین - ایرنا: رئیس اداره حفاظت از محیط‌زیست سرپل ذهاب از دستگیری 2 شکارچی غیرمجاز گراز وحشی در این شهرستان خبر داد. شهرام مظفری‌زاده افزود: با عملیات غافلگیرانه و با تلاش پرسنل یگان حفاظت از محیط‌زیست سرپل ذهاب و همکاری نیروهای مرزبانی مستقر در مرز، 2 شکارچی با سابقه دستگیر و از آنان یک قبضه سلاح شکاری و لاشه یک راس گراز وحشی شکار شده کشف و ضبط شد. وی اضافه کرد: که لاشه گراز وحشی شکار شده برای انجام تاکسیدرمی به استان کرمانشاه منتقل شد.
مظفری‌زاده تاکید کرد که  هرگونه شکار در سطح شهرستان سرپل ذهاب غیرمجاز است و در صورت مشاهده، مراتب به دستگاه‌های قضایی اطلاع داده خواهد شد و با شخص یا اشخاص متخلف به شدت برخورد می‌شود.
اخاذی در فضای مجازی
همدان - ایرنا: رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) انتظامی همدان گفت: فردی که با سوءاستفاده از تصاویر صاحب کار قبلی خود اقدام به تهدید، اخاذی و طلب 100 میلیون ریالی کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.
سرهنگ اکبر امینی بیان کرد: پس از شکایت شهروندی مبنی بر تهدید و اخاذی در شبکه‌های اجتماعی، در تحقیقات اولیه مشخص شد شاکی یکی از پرسنل خود را به دلیل نارضایتی شغلی از کار برکنار کرده است.
فرد یاد شده با سوءاستفاده از تصاویر شاکی با وی، از طریق شبکه‌های اجتماعی تماس و مبلغ 100 میلیون ریال وجه نقد را در ازای پخش نکردن تصاویر مطالبه کرده است.
این مقام انتظامی بیان کرد: کارشناسان این پلیس با حساسیت نسبت به پیگیری این موضوع ا قدام کرده، متهم را شناسایی و پس از دریافت دستور قضایی وی را دستگیر کردند.
وی افزود: متهم در اعترافات خود مدعی شد که با هدف انتقام‌جویی و کینه‌ای که از شاکیه داشته، اقدام به این کار کرده و از کار خود پشیمان است.
آدم‌ربا در دام پلیس
زاهدان - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان «خاش» از دستگیری آدم‌ربایان مسلح و رهایی گروگان در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ احمدثمره حسینی گفت: آدم‌ربایان پس از ربایش این فرد، طی تماس با خانواده وی، خواستار دریافت مبلغ دو میلیارد ریال وجه نقد برای آزادی گروگان شدند.
ثمره‌حسینی افزود: ماموران انتظامی  شهرستان خاش موفق شدند متهمان و مخفیگاه عاملان این آدم‌ربایی را شناسایی کنند.
وی ادامه داد: پلیس خاش طی یک عملیات منسجم دو آدم‌ربا را در مخفیگاهشان دستگیر و فرد ربوده شده را صحیح و سالم آزاد کردند.
دستگیری قاتل
مراغه- خبرنگار کیهان: دادستان عمومی و انقلاب مراغه از دستگیری عامل قتل پدر و پسری در یکی از روستاهای این شهرستان خبر داد. علی دلداری گفت: با حضور در صحنه جرم مشخص گردید حسین 45 ساله و امیرعباس پسرش در اثر ضربات تبر به ناحیه سر به قتل رسیده و همسر مقتول هم از ناحیه سر مجروح و به بیمارستان منتقل شده است.
وی اضافه کرد: با تلاش کارآگاهان پلیس قاتل در مدت زمان کمتر از یک هفته دستگیر و به قتل اعتراف کرد.
تلاش برای دستگیری کودک آزار
سمنان- خبرگزاری صدا و سیما: پرونده کودک‌آزاری سارینای پنج ساله با مشخص شدن هویت ضارب وارد مرحله جدیدی شد.
والدین سارینا وی را به بیمارستان امیرالمؤمنین سمنان منتقل کردند.
سارینا دچار جراحت‌ها و سوختگی‌های متعدد بود و بلافاصله در بخش آی‌سی یوی بیمارستان امیرالمؤمنین بستری شد.
دکتر پانته‌آ تاجیک پزشک معالج سارینا می‌گوید: این دختر پنج ساله در حال خفگی به کارکنان بیمارستان تحویل داده شد و علاوه بر جراحت و خونریزی‌های سطحی، دچار خونریزی مغزی در ناحیه چشم است.
وی گفت: با تلاش پزشکان، سطح هوشیاری این کودک افزایش یافته و حال وی رو به بهبود است.
کشف 357 کیلو مواد مخدر
جیرفت- ایرنا: سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان منوجان از کشف 2 محموله مواد مخدر در محور منوجان استان کرمان به هرمزگان خبر داد.امید رضایی گفت: در این عملیات‌ها 357 کیلوگرم مواد مخدر کشف و در این ارتباط نیز 2 متهم دستگیر شدند.
وی تصریح کرد: در اولین عملیات سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات استان کرمان، موفق به شناسایی و کشف 24 بسته مواد مخدر از نوع تریاک به میزان 237 کیلوگرم از داخل یک خودروی پراید می‌شوند.
وی ادامه داد: در عملیات دوم مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان منوجان در محور مواصلاتی منوجان به هرمزگان موفق به کشف مقدار 120 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک که در پشت صندلی خودرو به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود،‌می‌شوند.
سرپرست دادسرای منوجان اظهار کرد: قاچاقچیان قصد انتقال مواد مخدر را از استان سیستان و بلوچستان به استان هرمزگان داشتند.
اختلاف خانوادگی به قتل انجامید
جیرفت- ایرنا: فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت گفت: خانم جوانی در روستای بلوچ‌آباد از توابع بخش اسماعیلی جیرفت به دلیل اختلافات خانوادگی به قتل رسید.سرهنگ ماشاالله ملائی افزود: در پی تماس مردمی مبنی بر تیراندازی منجر به جرح در روستای بلوچ‌آباد از توابع بخش اسماعیلی شهرستان جیرفت، مأموران به محل اعزام که متوجه شدند در این حادثه فردی به هویت (م-پ) با سلاح جنگی به سمت دختر عمویش به هویت (ف-پ) شلیک کرده که مضروب به مرکز درمانی منتقل شد و ساعتی بعد به علت شدت جراحات وارده فوت کرد. وی خاطرنشان کرد: اختلافات خانوادگی منشأ این قتل بوده و پلیس با جدیت تمام در حال پیگیری پرونده و دستگیری قاتل است.