kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۷۱۰۹
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۷

سقوط صخره بر روی خانه ای در اهواز 2 کشته برجا گذاشت

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: سقوط صخره بر روی منزل مسکونی در منطقه حاشیه نشین منبع آب اهواز صبح یکشنبه موجب مرگ 2 نفر و مصدوم شدن چهار نفر دیگر شد.

 
 
  اهواز - خبرنگارکیهان:

کیامرث حاجی زاده افزود: در این حادثه که حدود ساعت 6 و45 دقیقه روز یکشنبه رخ داد صخره ای بر روی منازل مسکونی در منطقه منبع آب اهواز سقوط کرد که موجب تخریب کامل 2 واحد مسکونی و آسیب رسیدن به یک واحد دیگر شد.
وی با بیان اینکه جانباختگان 2 کودک به نام‌های شقایق کاظمی 4 ساله و شادمهر منصوریان 5 ساله هستند اظهارکرد: در این حادثه چهار نفر نیز زنده از زیر آوار خارج شدند.
وی گفت: مصدومان این حادثه برای مداوا به مراکز درمانی منتقل شدند.
کوی منبع آب از نخستین هسته های حاشیه‌نشینی در اهواز ،در حوزه استحفاظی منطقه 7 شهرداری و در شرق اهواز واقع است. ساخت‌وساز غیر مجاز، نداشتن پروانه ساخت و سند قانونی، نارسایی خدمات شهری، آلودگی زیست‌محیطی، بیکاری، اشتغال کاذب و ... از مشکلات این منطقه حاشیه نشین اهواز است.
این منطقه در سال 1356 که در آن زمان کوه بود به دستور شهردار وقت اهواز، تسطیح و به نمایندگی تعاونی مسکن به کارگران شهرداری واگذار شد. بعدها دیگر ساکنان که بیشترشان مهاجران بودند به صورت بی‌ضابطه و غیررسمی به تسطیح کوه پرداختند و خانه‌هایشان را در آنجا بنا کردند.
در سال های گذشته تاکنون چند حادثه سقوط صخره بر روی منازل مسکونی این منطقه رخ داده که منجر به کشته و مصدوم شدن تعدادی از شهروندان شده است.
این گزارش حاکی است خانه‌هایی که در مجاورت کوه ساخته شده بود از مدت‌ها قبل قراربود جابه‌جا شود.
به گزارش خبرگزاری مهر همزمان با عملیات آواربرداری،‌ارسلان جعفری شهنی شهردار منطقه هفت اهواز نیز با حضور در محل قصد بازدید از عملیات را داشت که با واکنش تند مردم منطقه مواجه شد و آنها به سمت وی حمله کردند که در این میان زد و خوردی نیز صورت گرفت. مردم عقیده دارند؛ شهرداری اهواز مسبب این حادثه است و باید پیش از این منازل مسکونی که در حاشیه کوه ساخته شده‌اند را جا به جا کرد تا این امر منجر به فوت دو نفر نشود. آنها عقیده دارند که وقتی به شهرداری مراجعه می‌کردند با بی‌تفاوتی شهرداری منطقه مواجه می‌شدند و آنها عملا قصد نداشتند کاری برای این مشکل مردم انجام دهند.