kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۷۰۶۸
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۴

مراسم بزرگداشت سومین سالگرد رحلت آیت‌الله مهدوی کنی برگزار شد

مراسم بزرگداشت سومین سالگرد رحلت آیت‌الله مهدوی کنی در مسجد دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد.



به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام رئیسی در این مراسم اظهار داشت: امروز کسانی هستند که قلم می‌زنند و در کشور مسئول هستند اما در عمل و اقدام به این موضوع که دین می‌تواند به مسائل حکومتی و اجتماعی پاسخگو باشد اعتقادی ندارند. در حالی که ما اعتقاد داریم دین در تمام شئون انسان حضور دارد و می‌تواند پاسخگو باشد.
وی تصریح کرد: شاخصه زندگی آیت‌الله مهدوی کنی این بود که پیوند بین معنویت و سیاست را رقم زدند. پیوندی که امروز در اروپا بعد از 300 سال جدایی آن ثمره‌ای جز تجاوز، کشورگشایی، کشتار و بمب‌اتم را به وجود نیاورده است.
تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: آیت‌الله مهدوی کنی در تمام جلساتی که با جامعه روحانیت داشتند، اظهار می‌کردند که من 50 سال است آخوند سیاسی هستم. سیاسی بودن به آن معنا است که یک چهره سیاسی جامعه را بشناسد و نیاز جامعه را بداند و با توجه به این موارد نقش خود را ایفا کند.
حجت‌الاسلام رئیسی گفت: در حال حاضر دشمن به دنبال این است که یاس و ناامیدی را در جامعه ترویج دهد، به همین دلیل مقام معظم رهبری به همه اقشار مردم می‌فرمایند که باید اعمال آنها انقلابی باشد، زیرا به نظر ایشان امروز راه برون‌رفت از مشکلات و مسائل فقط با عمل انقلابی محقق می‌شود. همچنین یکی از مهم‌ترین مسائل امروز مسئله نفوذ است و ما باید با عمل انقلابی به مبارزه با آن وارد شویم زیرا دشمن تا زمانی که می‌بیند جمهوری اسلامی هر روز قدرتمندتر پیش می‌رود از پای نخواهد نشست.
موشک برای نجنگیدن است، نه جنگیدن
وی خاطرنشان کرد: دشمنان به دنبال این هستند که قدرت موشکی‌مان را محدود نمایند، در حالی که موشک برای نجنگیدن است، نه برای جنگیدن.
تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: آیت‌الله مهدوی کنی در تمام اعمال، رفتار و سخنان خود به دنبال این بود که طبق نظر مقام معظم رهبری عمل نماید و شاخص میانه‌روی و اعتدال را رهبری و ولی‌فقیه می‌دانست.