kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۶۹۵۱
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۸

اخراج فضاحت‌بار هیئت صهیونیستی این بار از اجلاس بین‌المجالس سن‌پترزبورگ

هیئت صهیونیستی که چندی پیش از پارلمان مغرب به طرز فضاحت‌باری اخراج شده بود، این بار از اجلاس بین‌المجالس سن‌پترزبورگ اخراج شد.



«مرزوق الغانم»، رئیس‌پارلمان کویت در مقابل چشمان ده‌ها هیئت پارلمانی شرکت‌کننده در کنفرانس پارلمان‌های کشورهای جهان در سن پترزبورگ روسیه و در میان تشویق حاضران، هیئت پارلمانی رژیم صهیونیستی (کنست) را مجبور به ترک سالن کرد. وی با فریاد «هیئت قاتل و جنایتکار در این اجلاس جایی ندارد» خواستار اخراج آنان شد و آنها را از سالن بیرون کرد. ایسنا، به نقل از روزنامه «الرای» در این باره نوشته الغانم در سخنان خود خطاب به هیئت صهیونیستی گفت: «کیف‌های خود را بردارید و از سالن خارج شوید.‌ای اشغالگران همین الان از سالن خارج شوید. شما قاتل کودکان هستید.»
پس از خروج هیئت صهیونیستی از سالن ده‌ها هیئت پارلمانی شرکت‌کننده در کنفرانس برای تأیید این اقدام الغانم به پا خاستند و وی را تشویق کردند. نبیه بری، رئیس‌پارلمان لبنان نیز از اقدام مرزوق الغانم بسیارقدردانی و وی را تشویق کرد. بسیاری از شرکت‌کنندگان در این نشست تأکید کردند که اقدام رئیس‌پارلمان کویت یک اقدام تاریخی بود چرا که نوعی انتفاضه عربی و اسلامی علیه رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود.
گفتنی است «مرزوق الغانم» زمانی اعضای هیئت رژیم صهیونیستی شرکت‌کننده در این نشست را از اجلاس اخراج کرد که آنان در صدد بودند در خصوص شرایط نمایندگان پارلمان فلسطین که در زندان‌های رژیم صهیونیستی در بازداشت به سر می‌برند، سخن بگویند و شرکت کنندگان را بفریبند.
الغانم در این باره گفت: «در کنفرانسی که نمایندگان پارلمان‌های شریف در آن حضور دارند هیئت اسرائیلی نباید حضور داشته باشد. رژیم صهیونیستی شدیدترین و خطرناک‌ترین نوع تروریسم به شمار می‌آید و این هیئت تروریستی در این اجلاس جایی ندارد.»
 هفته پیش نیز پارلمان مغرب یک هیئت صهیونیستی به ریاست «عمیر پرتز» جنایتکار جنگی و وزیر جنگ پیشین سابق رژیم صهیونیستی را ازجلسه پارلمان اخراج و خواستار محاکمه و اعدام وی به عنوان جنایتکار جنگی شدند. گفتنی است نتانیاهو در جریان سخنرانی خود در سازمان ملل گفته بود همه اسرائیل را دوست دارند حتی پنگوئن‌های قطب جنوب!