kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۶۹۴۲
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۴
رئیس ‌خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان:

برخی مدیران دولتی از کالای خارجی به جای تولید ملی استفاده می‌کنند

رئیس‌ خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان گفت: بسیاری از مدیران به بهانه کیفیت بالاتر، از کالای خارجی به جای تولید ملی استفاده می‌کنند.

 

علی صدری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در دهه 80 قانونی با عنوان استفاده حداکثری همه ارگان‌ها از توان تولید داخلی به تصویب رسید که تمام نهادهای دولتی را ملزم به استفاده از کالاها و خدمات ایرانی می‌کرد.
وی در ادامه افزود: متاسفانه بعد از گذشت سال‌ها از تصویب این قانون حتی در نهادهایی که بودجه دولتی دارند هم اجرا نمی‌شود و بسیاری از مدیران به بهانه کیفیت بالاتر از کالای خارجی به جای داخلی استفاده می‌کنند.
صدری تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که فقط استفاده از تولیدات ملی مربوط به کالا نمی‌شود و باید در بهره‌گیری از خدمات هم به توان تولید داخلی توجه کنیم.رئیس‌ خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان اضافه کرد: در بسیاری از موارد با وجود اینکه متخصصان و پیمانکاران ایرانی توانایی ارائه خدمات به نهادهای دولتی را داشته‌اند اما بازهم دیده شده که از شرکت‌ها و افراد خارجی استفاده شده است.وی اذعان کرد: حتی در مواردی هم که توان تولید کالا یا ارائه خدماتی در داخل کشور وجود ندارد، بهتر است به جای واردات به سمت تولید و سرمایه‌گذاری مشترک با طرف خارجی برویم.
صدری در پایان تاکید کرد:بحث حمایت همه‌جانبه از تولید داخلی، امری است که عزم و تلاش همه دولتمردان و مسئولان کشور را می‌طلبد.