kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۶۸۲۹
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۵

ژنرال عصام زهرالدین مرد افسانه‌ای ارتش سوریه به شهادت رسید

مرد افسانه‌ای ارتش سوریه پس از سال‌ها نبرد با تروریست‌های تکفیری سرانجام بر اثر انفجار مین در دیرالزور به شهادت رسید.



ژنرال عصام زهرالدین همان فردی است که یک تنه و با چند صد سرباز بیش از 4 سال در محاصره تروریست‌ها دوام آورد و مانع از سقوط کامل دیرالزور شد.
سرلشگر «عصام زهرالدین»،  فرمانده افسانه‌ای ارتش سوریه در دیرالزور که چهار سال همراه با یارانش در محاصره داعش مقاومت کردند سرانجام دیروز در درگیری با نیروهای داعش و طی انفجار یک مین به شهادت رسید. عصام زهرالدین قبل از آغاز بحران سوریه در هوابرد گارد ریاست‌جمهوری خدمت می‌کرد، وی نیز مانند بسیاری از همرزمانش با تشدید جنگ سوریه به برخی از مناطق این کشور اعزام شد و موفقیت او در این نبردها «زبانزد» بود. زهرالدین را مرد افسانه‌ای ارتش سوریه می‌دانند که در تحقیر و به هلاکت رساندن تکفیری‌ها در شرق سوریه ید طولایی داشت. زهرالدین در استان «دیرالزور» و در به هلاکت رساندن تروریست‌ها بسیار ماهرانه عمل کرد. وی برخلاف ظاهر نسبتا درشت و چهره ترسناکش فردِ خوش‌قلب و بسیار مهربانی بود. شهادت وی که دیروز اتفاق افتاد، سوریه را درشوک فرو برده است.از افتخارات سرلشکر زهرالدین این که در لیست سیاه سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی(موساد) قرار داشت و چندین بار هم توسط عوامل رژیم صهیونیستی مورد سوءقصد قرار گرفت. «مرد افسانه‌ای» ارتش سوریه، از شخصیت‌های برجسته نظامی سوریه بود که گروه‌های تروریستی وابسته به القاعده و داعش از عملیاتی که این شخص فرماندهی می‌کرد بسیار واهمه داشتند. این ژنرال سوریه‌ای دروزی و از فرقه اسماعیلیه و اهل استان السویدا بود.از زندگی این مرد افسانه‌ای مستندی نیز ساخته شده است. «آقای ژنرال» مستندی از «سید احسان اصغرزاده» است که توانست در چهارمین جایزه بزرگ شهید آوینی جایزه بهترین فیلم مستند بخش بیداری اسلامی را ازآن خود کند. آقای ژنرال روایت فتوحات ژنرال عصام زهرالدین در مناطق مختلف درگیری سوریه است که خود در راس تیم عملیاتی و پاکسازی منطقه ریف دمشق مشغول انجام عملیات بوده است.
نحوه شهادت
ژنرال زهرالدین دیروز در جریان پاکسازی بخش غربی و شمال غربی محله «حویجه ضکر» شهر «دیرالزور» در اثر انفجار تله انفجاری به شهادت رسید. دیروز پس از اعلام این خبر گفته شد، شهادت وی سوریه را در شوک فرو برده است. روحش شاد.