kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۶۷۶۶
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۱
آیت‌‌الله خاتمی در تجمع گسترده طلاب قم علیه آمریکا:

4 سال بزک آمریکا بس است/ملت را به دام اتحادیه اروپا نیندازید


علما، طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ظهر دیروز در اجتماعی پرشور و با شکوه در مدرسه فیضیه قم، علیه یاوه‌گویی‌ها و اقدامات خصمانه مستکبران به ویژه آمریکای جنایتکار و رئیس‌جمهور آن تجمع کردند.
طلاب و فضلا در این تجمع با سردادن شعارهایی همچون«مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر مستکبر» یاوه‌گویی‌های اخیر مقامات آمریکایی به ویژه ترامپ را محکوم کردند و این سخنان خبیثانه را ناشی از عدم تعادل رئیس‌جمهور آمریکا دانستند.
به گزارش رسا، آیت‌الله سید احمد خاتمی، عضو هیئت‌ رئیسه مجلس خبرگان رهبری این اجتماع با عظمت را نشانه انقلابی ماندن حوزه علمیه قم دانست.
وی در این اجتماع تأکید کرد: حضور صاحبان عمامه‌های نور و هدایت در پایگاه علم و فضیلت پیام آشکار دارد که حوزه‌های علمیه تا آخر از نظام دینی و اسلامی حمایت می‌کند و پای آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاده است.
عضو هیئت ‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: کفر یک مجموعه واحد است، آنچه در آمریکا می‌گذرد گویای این واقعیت است که همه جمهوری خواهان و دموکرات‌ها یک مجموعه واحد هستند، همچنین اتحادیه اروپا هم مورد اعتماد  نیست که برخی خوشحال هستند که اتحادیه اروپا از برجام حمایت می‌کند.
آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه اگر قرار باشد اتحادیه اروپا بین ایران و آمریکا قرار گیرد، قطعا جانب آمریکا را خواهد گرفت، خطاب به برخی مسئولان، گفت: 4 سال آمریکا و آمریکا گفتن و 4 سال بزک کردن چهره آمریکا کافی است. این ملت را دوباره به دام  اروپا نیندازید.
وی اظهار داشت: باید در برابر گرگ‌هایی همانند ترامپ و دولت آمریکا مسلح به انواع سلاح‌های دفاعی از جمله موشک‌ها باشیم، خوشبختانه مسلح هستیم و آن را تقویت خواهیم کرد، ما تنها سراغ بمب اتم نمی‌رویم نه به خاطر اینکه از دشمنان بترسیم بلکه برای اینکه دین و پیامبر می‌فرماید سلاح کشتار جمعی نداشته باشید.
عضو هیئت ‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: مراکز نظامی ناموس یک ملت هستند و انسان با غیرت ناموس خود را در اختیار اجانب قرار نخواهد داد؛ مقامات آمریکایی از مذاکره مجدد سخن می‌گویند اما باید به آنها گفت که شما در مذاکرات اول چه غلطی کردید که مذاکره دوم در کار باشد، آمریکایی‌ها تمام عهدها و قرارها را زیر پا گذاشتند و به هیچ عهدی پایبند نبودند.
آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: در پرونده سیاه آمریکا حمایت از پهلوی دیکتاتور و صدام وجود دارد، واقعا خنده دار است که دیکتاتور جهانی دیکتاتور بودن را به ایران اسلامی نسبت می‌دهد، امروز نیز آمریکا از رژیم‌های دیکتاتوری همانند عربستان حمایت می‌کند که رنگ انتخابات را ندیده است، در حالی که بعد از انقلاب در ایران بیش از 30 انتخابات برگزار شده است.
وی بیان داشت: اگر تاکنون تنها مسلمانان مرگ بر آمریکا می‌گفتند امروز تمام کسانی که عرق وطنی و ملی دارند و ایران را دوست دارند با هر مذهب و سلیقه‌ای مرگ بر آمریکا می‌گویند، رئیس‌جمهور آمریکا به تعبیر متخصصان روانی آمریکا فردی روانی است و باید معاینه شود، ترامپ بدش نمی‌آید که به او دیوانه گفته شود، می‌گوید دیوانه است تا دیگران را بترساند و بگوید که کارهای او قابل حساب نیست.
عضو هیئت‌ رئیسه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: نسخه فرهنگ عاشورا و نسخه عزت بخش هیهات مناالذلة جواب می‌دهد، تا فرهنگ عاشورا و رهبر عاشورایی همانند حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای و همچنین خط امام راحل را داریم به یاری خدا روی ذلت را نخواهیم دید.