kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۶۶۹۷
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۱

70 درصد روستائیان هرمزگان مهاجرت کردند

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 70 درصد از جمعیت روستایی هرمزگان به شهرها مهاجرت کرده‌اند، گفت: جمعیتی که در روستاها باقی مانده از افراد پیر روستایی هستند.



احمد مرادی، افزود: استان هرمزگان همواره از درآمدهای ملی محروم بوده و نیاز است در این راه اصلاحات لازم در بعد قانونی صورت گیرد.
وی با اشاره به مشکلات آب در استان هرمزگان گفت: ثانیه‌ای 700 لیتر پساب از بندرعباس به خلیج فارس ریخته می‌شود که این به معنای هدر رفت سرمایه و نابودی محیط زیست است.
مرادی گفت: در استان ظرفیت اشتغال‌زایی بالایی داریم و این در حالی‌است که در بسیاری از حوزه‌ها همانند ساحل و گردشگری باید ظرفیت‌های خاموش را فعال کرد.
وی با بیان اینکه در مبحث درآمدی هرمزگان رتبه دوم و سوم جدول کشوری را دارد، تصریح کرد: این درست نیست که در حوزه اشتغال در رده سیزدهم کشور باشیم.
نماینده حوزه انتخابیه بندرعباس بیان داشت: تمام دستگاه‌های نظارتی بر این امر تأکید دارند که واگذاری آلومینیوم هرمزگان به بخش خصوصی با قیمت ناچیزواگذاری درستی نبوده است.
مرادی ادامه داد: استان در حوزه بهداشت و درمان مشکلات و چالش‌های اساسی دارد کما اینکه شخص وزیر بهداشت تأکید کرده‌اند که هرمزگان 50 درصد در حوزه بهداشت و درمان از سایر استان‌ها عقب‌تر است.
نماینده مردم بندرعباس در مجلس گفت: بیش از هزار و 700 کلاس در استان قابل استفاده و قابل نشستن نیست این در حالی‌است که خیران به تمامی تعهدات خود عمل کرده‌اند و نیاز است با نگاهی دقیق و تمرکز بالا این مشکلات را رفع کرد.
وی با اشاره به اینکه بیش از چهار هزار پروژه ملی در کشور با مصوبات جدید تعیین تکیلف می‌شود، گفت: هرمزگان در رتبه بیستم برخورداری از پروژه‌های نیمه‌تمام کشور قرار دارد که نیاز است از الان سهم استان مطالبه شود.