kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۶۵۱۷
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۷

دستگیری باند حرفه‌ای و سابقه‌دار سرقت کیف‌های طلا

رئیس ‌پلیس پایتخت از دستگیری اعضای باند ۸ نفره سارقان کیف‌های حامل طلا خبر داد.


به گزارش فارس، سردار حسین رحیمی افزود: در پی وقوع سرقت‌های به عنف طلا کیفی در سطح شهر تهران و بازار زرگران به شیوه زورگیری و ضرب و جرح مالباختگان موضوع در دستور کار قرار گرفت.
رحیمی با ‌اشاره به اینکه با توجه به حساسیت موضوع مراتب در دستور کار پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داده شد، ادامه داد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که سارقان زورگیر، خریداران و فروشندگان طلا و مسکوکات را که از شهر‌های مختلف کشور به بازار تهران مراجعه و طلاها و سنگ‌های قیمتی خود را با کیف جابجا می‌کردند شناسایی و آنان را تعقیب و در یک فرصت مناسب با توسل به زور و بعضا مجروح نمودن آنها اقدام به سرقت کیف حاوی طلاجات آنها می‌کردند.
وی ادامه داد: با پایش‌های تخصصی صورت گرفته مشخص شد تعدادی از سارقان حرفه‌ای سابقه‌دار پس از رهایی از زندان به سرکردگی فردی به نام غلام- ش اقدام به تشکیل باند کرده و علاوه‌بر سرقت‌های طلا کیفی به صورت گسترده اقدام به سرقت دلار و ارز خارجی هم می‌کنند.
رئیس ‌پلیس تهران با ‌اشاره به اینکه با اقدامات اطلاعاتی و تلاش‌های صورت گرفته 8 نفر اعضا این باند دستگیر شدند، افزود: افراد دستگیر شده دارای سوابق متعدد کیفری در زمینه سرقت مسلحانه، سرقت به عنف و شرارت هستند.