kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۶۵۰۶
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۵

تظاهرات بی‌سابقه در آمریکا روانشناسان خواستار کناره‌گیری ترامپ شدند

روانشناسان در آمریکا با برگزاری یک تظاهرات نادر در نیویورک، خواستار برکناری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا از قدرت شدند چرا که به گفته آنها «ترامپ یک بیمار روانی است» که «دچار خودشیفتگی» شده است.



 هنوز یک سال از «زشت ترین» و «بیشرمانه‌ترین» انتخابات تاریخ آمریکا که در آن ترامپ علی‌رغم همه مفاسد اخلاقی و اظهار نظر‌های جنجالی و نژادپرستانه‌اش علیه رنگین پوستان، مسلمانان و مهاجران به پیروزی رسید نمی‌گذرد. طی یک سال گذشته، مجموع اقداماتی که ترامپ در سیاست داخلی و خارجی در پیش گرفته دیدگاهی را که می‌گوید وی سلامت روانی ندارد را تقویت کرده است. هر چند برخی نیز می‌گویند ترامپ نه تنها دیوانه نیست بلکه اتفاقا موجود بسیار شیاد و باهوشی است که با تظاهر به دیوانگی اهداف خود را پیش می‌برد!
پیش از روی کار آمدن ترامپ، 3 استاد سرشناس روان‌پزشک آمریکایی در ماه دسامبر(آذر ماه سال گذشته ) نامه‌ای به باراک اوباما، رئیس‌جمهور وقت آمریکا، نوشتند و در این نامه دربارۀ ثبات رفتاری ترامپ به‌شدت ابراز نگرانی کردند.این اساتید دانشکدۀ پزشکی «هاروارد» و دانشگاه «کالیفرنیا» در این نامه نوشته بودند: «نشانه‌های عدم ثبات رفتاری ترامپ از جمله پرطمطراقی، تکانشگری و حساسیت زیاد به نظرات یا انتقادات و ناتوانی آشکار در تشخیص خیال و واقعیت منجر شده است که ما صلاحیت وی برای قبول مسئولیت‌های گسترده این پست را زیر سؤال ببریم.»این اساتید از اوباما خواستند تا دستور «ارزیابی کامل پزشکی و عصبی» وی را صادر کند.پس از انتخاب ترامپ، نیز گروهی متشکل از هزاران روانشناس تشکیل شد و با‌ اشاره به نشانه‌های رفتاری ترامپ، دربارۀ عملکرد وی هشدار دادند. آنها هشدار دادند که ترامپ، همۀ نشانه‌های کلاسیک بیماری روانی خودشیفتگی را دارد. متخصصان بهداشت روان آمریکا نیز معتقدند که ترامپ مبتلا به «پارانویا و توهم» است و «مسئولیت اخلاقی» آنها ایجاب می‌کند به مردم آمریکا دربارۀ «خطرات» سلامت روانی ترامپ هشدار دهند.دکتر «جان گارتنر»، یکی از اساتید بهداشت روان دانشکدۀ پزشکی دانشگاه «جان هاپکینز»، در کنفرانسی در دانشکدۀ پزشکی ییل  در این‌باره گفته: «ما مسئولیتی اخلاقی داریم تا به مردم دربارۀ خطرات روانی دونالد ترامپ هشدار دهیم. بدتر از دروغ‌گو بودن یا خودشیفتگی داشتن، وی مبتلا به پارانویا، توهم و افکار جنون‌آمیز است.»
ترامپ بسیار ترسو است
روز شنبه اما روانشناسان آمریکایی در یک تظاهرات نادر خواستار برکناری ترامپ شدند. این گروه که شامل بیش از 100 روانشناس و کارشناس بهداشت روانی بودند با برگزاری تظاهراتی در نیویورک به برکناری ترامپ از قدرت تاکید داشتند. «هری سیگال»، روانشناس دانشگاه «کورنل» که در این تجمع حضور داشت گفت: «ما می‌توانیم قدرت ترس  پنهان ترامپ مبنی بر ضعف و بی‌ارزش بودن وی را با شیوه مقاومت وی در برابر هرگونه انتقاد درک کنیم.» «میشل گولاند» که یک روانشناس بالینی است نیز گفته: «مهم نیست این بیماری چقدر ابتدایی باشد، او بی‌خیال هیچ چیز نمی‌شود. کشور از شخصیت خودشیفته وی رنج می‌برد.این تظاهرات توسط یک گروه روانشناس برگزار شد که معتقدند ترامپ دارای خودشیفتگی خطرناکی است.» این گروه در تلاش برای برگزاری تظاهرات‌هایی در سراسر کشور و هشدار نسبت به این مسئله است که ترامپ حتی قادر به آغاز جنگ هسته‌ای است.