kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۶۵۰۲
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۴

گزارش روزنامه صهیونیستی معاریو از بحران بیکاری و مهاجرت معکوس در سرزمین‌های اشغالی

یک روزنامه صهیونیستی فاش کرد، 58 درصد دانشجویان یهودی به خاطر بیکاری، مشکلات مالی و به امید یافتن فرصت‌های شغلی بهتر در فکر ترک فلسطین ‌اشغالی هستند.


به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین به نقل از روزنامه صهیونیستی «معاریو»، نتایج یک نظرسنجی به عمل آمده نشان می‌دهد که 58 درصد دانشجویان یهودی به خاطر بیکاری، مشکلات مالی و به امید یافتن فرصت‌های شغلی بهتر در فکر ترک فلسطین ‌اشغالی هستند. 34 درصد از این دانشجویان تمایل دارند در صورتی که فرصت شغلی مناسبی فراهم شود، به اروپا مهاجرت کنند و 24 درصد هم بدون ذکر هیچ دلیلی گفته‌اند که می‌خواهند فلسطین ‌اشغالی را ترک کنند. بر اساس این نظرسنجی که از سوی پایگاه «جوال» صورت گرفته، 66 درصد دانشجویان دختر یهودی و 57 درصد دانشجویان پسر در اندیشه ترک فلسطین ‌اشغالی هستند.علاوه بر این، 68 درصد از دانشجویان غیر مذهبی هم گفته‌اند آماده مهاجرت از فلسطین ‌اشغالی هستند و در مقابل 45 درصد از دانشجویان مذهبی نیز برای مهاجرت ابراز تمایل کرده‌اند. همچنین بر اساس این نظرسنجی، 47 درصد از دانشجویان متاهل و 62 درصد از دانشجویان مجرد برای مهاجرت به کشورهای دیگر ابراز تمایل کرده‌اند.
نتایج یک نظرسنجی به عمل آمده در فلسطین ‌اشغالی در اواخر مارس (فروردین) گذشته نیز حاکی از آن بود که یک سوم یهودیان ساکن فلسطین ‌اشغالی تمایل دارند مهاجرت کنند. پیش از این نیز اداره آمار مرکزی رژیم‌ صهیونیستی از «مهاجرت معکوس» 20 درصد از یهودیان روس‌تبار به کشور خود و دیگر کشورها خبر داده بود. در گزارش اداره آمار مرکزی رژیم صهیونیستی آمده است، «300 هزار نفر از یهودیانی که به اسرائیل مهاجرت کرده بودند، در فاصله سال‌های 1990 تا 2014 سرزمین‌های ‌اشغالی را ترک کرده‌اند که 38 درصد از آنها روس هستند.»
«سرجئو دیلا ویرگولا» کارشناس صهیونیستی جمعیت‌شناسی که مهاجرت یهودیان را پیگیری می‌کند در این‌باره گفته «اینکه انتظار داشته باشیم همه برای مهاجرت به اسرائیل بیایند و کسی اینجا را ترک نکند غیرواقعی است؛ مردم همواره دنبال کار، روزی و سعادت و خوشبختی هستند و مهاجرت معکوس جوانان نشان می‌دهد که آنان آرزوها و اهداف خود را در اینجا پیدا نکرده‌اند. یک کارشناس صهیونیستی دیگر به نام «میخائیل بلیبوف» نیز اعتراف کرده که «مشکلات بیکاری و وضعیت اقتصادی مهاجران باعث شده مهاجران یهود تعلق خاطری به اسرائیل نداشته باشند و در نتیجه بخواهند بروند.»
ازسرگیری تحقیقات از نتانیاهو
خبر دیگر اینکه پلیس رژیم صهیونیستی قصد دارد، تحقیقات از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را ظرف دو هفته آینده در زمینه اتهامات مربوط به دست داشتن او درخصوص گرفتن رشوه و خیانت در امانت را از سر بگیرد. آخرین تحقیقات انجام شده از نتانیاهو توسط پلیس این دولت در ماه آوریل (اسفند) بود اما تحقیقات در‌باره افراد دیگری که در این دو پرونده دست داشته‌اند در ماه‌های گذشته ادامه داشته است.