kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۶۴۵۹
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۷

تجمع دانشجویان علم و صنعت و امیرکبیر در اعتراض به سخنان ترامپ

اساتید و دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه علم و صنعت در محکومیت اظهارات جمعه شب ترامپ علیه جمهوری اسلامی ایران تجمعاتی برگزار کردند.


دانشگاهیان علم و صنعت در اعتراض به اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا، مقابل مقبرهًْ‌الشهدا این دانشگاه تجمع کرده و با سر دادن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و با در دست داشتن پلاکارد‌هایی با همین مضامین اظهارات روز گذشته ترامپ را محکوم کردند.
در این تجمع که با حضور دانشجویان، اساتید و کارکنان این دانشگاه برگزار شد، پرچم آمریکا به آتش کشیده شد و شرکت‌کنندگان در بیانیه‌ای هرگونه مذاکره جدید با دولت آمریکا درباره برجام را محکوم کردند.
در بخشی از این بیانیه آمده است: تحریف نام تاریخی خلیج‌فارس و توهین به سپاه پاسداران و والاترین نهاد ارزشی انقلابی ایران که نماینده عزت و عظمت این ملت بزرگ در طول تاریخ بعد از انقلاب است، آمریکا را به منفورترین چهره نزد ایرانیان تبدیل نموده و اکنون هر ایرانی از صمیم دل فریاد می‌زند که: «مرگ بر آمریکا».
این بیانیه می‌افزاید: لازم است دولتمداران از این درس سراسر خسارت عبرت گرفته و با پاسخی دندان‌شکن در مقابل زیاده‌خواهی‌های این گرگان درنده تاریخ ظاهر شده و برای اولین بار واقعا نماینده عزت این ملت بزرگ باشند. بسیجیان و دانشگاهیان فیضیه دانشگاه‌ها، دانشگاه علم و صنعت ایران، ضمن ابراز انزجار از سخنرانی سراسر اهانت ترامپ از دولت جمهوری اسلامی ایران می‌خواهند که با اتخاذ مواضع عملی و ازسرگیری فعالیت‌های معمول هسته‌ای و توسعه تولید موشک‌های دوربرد مشت محکمی بر دهان این یاوه‌گوی بزرگ تاریخ بنوازند.
در دانشگاه امیرکبیر نیز، اساتید و دانشجویان پس از اقامه نماز ظهر و عصر با سر دادن شعارهایی همچون الله اکبر، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، قیام کربلا مسیر ملت ماست حکومت یزیدی حکومت آمریکاست، ما پیرو حسینیم ذلت نمی‌پذیریم، حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست، حامی مظلومان است ایران با شرافت، سپاه و ملت ما معنی اقتدار است تروریسم وهابی عامل استکبار است، نه سازش نه تسلیم مبارزه با آمریکا، مواضع ضدایرانی ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا را محکوم
کردند.
در پایان این تجمع نیز بیانیه‌ای از سوی مسئولان دانشجویی دانشگاه امیرکبیر قرائت شد که در آن بر مقابله همه‌جانبه با دشمنی‌های آمریکا علیه ملت ایران تاکید شد.