kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۶۳۴۸
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۹

استقبال تشکل‌های فرهنگی از گزارش کیهان درباره شهید هادی(اخبار ادبی و هنری)

انتشار گزارشی درباره یک اقدام آتش به اختیار فرهنگی در زمینه معرفی سلوک شهدا در کیهان، با استقبال قابل توجهی از سوی تشکل‌های فرهنگی مواجه شد.


روز 16 مهر گزارشی با عنوان «شهیدی که خیلی‌ها را متحول کرد» در صفحه فرهنگ مقاومت کیهان منتشر شد. این گزارش، درباره برگزاری مسابقه کتابخوانی شهید ابراهیم هادی بود. بخش قابل تأمل این گزارش، دلنوشته‌های جوانان شرکت‌کننده در این مسابقه بود که هر یک به نوعی از شهید هادی تأثیر پذیرفته و تغییرات مثبتی را در زندگی خود ایجاد کرده بودند.
انتشار این گزارش در کیهان باعث شد تا برخی از تشکل‌های فرهنگی و همچنین هیئت‌ها و حسینیه‌ها دست به برگزاری مسابقه‌ای مشابه بزنند. طی روزهای پس از چاپ این مطلب، دست‌اندرکاران برخی از این نهادهای مردمی در تماس با کیهان، ضمن تشکر از انتشار این گزارش، درباره چگونگی برگزاری این مسابقه راهنمایی خواستند و اطلاعاتی را دریافت کردند.
 همچنین گروه انتشارات شهید ابراهیم هادی نیز در تماس با کیهان اعلام کرد که برخی از نهادها ازجمله سپاه شهرستان مبارکه و برخی شهرستان‌های دیگر، تصمیم به برگزاری مسابقاتی مشابه گرفته‌اند.
براساس این گزارش، یکی از برکات کتاب شهید ابراهیم هادی، گسترش نذر فرهنگی است و برخی از جوانان نیت کرده‌اند تا در صورت برآورده شدن حاجاتشان، اقدام به اهدای این کتاب به اطرافیان خود کنند. نکته قابل تأمل این است که بسیاری از افرادی که درگیر مطالعه زندگی شهید هادی شده‌اند، افرادی هستند که شاید به ظاهر نسبتی با این مقوله نداشته باشند. اما سیرت زیبای شهید هادی باعث شده تا در ارتباط با این شهید اصلاحاتی در زندگی و مرام خود صورت دهند.