kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۶۲۳۳
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۶

حوادث کوتاه از کشور


    
    واژگونی خودروی نیروی انتظامی
اصفهان- ایرنا: مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: واژگون شدن یک دستگاه خودروی «ون»‌ نیروی انتظامی در جاده اردستان به  نایین موجب جان باختن یک مامور نیروی انتظامی و مصدومیت 9 نفر دیگر از سرنشینان خودرو شد.
غفور راستین افزود: در این حادثه 10 نفر مصدوم شدند که پس از انجام اقدامات درمانی  اولیه توسط تکنیسین‌های اورژانس، هشت نفر از آنها به وسیله آمبولانس به بیمارستان شهید بهشتی اردستان و دو نفر دیگر به وسیله بالگرد اورژانس به بیمارستان الزهرا(س) اصفهان انتقال یافتند.
وی گفت: یکی از مصدومان منتقل شده به بیمارستان شهید بهشتی اردستان، بر اثر شدت جراحات وارد شده، جان خود را از دست داد.
دلیل وقوع این حادثه توسط کارشناسان پلیس راه در دست بررسی است.
جاسازی سوخت در شناور
بندرعباس- ایرنا: فرمانده دریابانی هرمزگان از کشف 70 هزار لیتر سوخت قاچاق در جنگل‌های حرای میناب و دستگیری قاچاقچیان سوخت خبر داد.
سرهنگ علی‌اصغر خرم‌روی گفت: قاچاقچیان، این محموله را در یک فروند شناور که در جنگل‌های دریایی حرا پنهان شده بود، جاسازی کرده بودند.
وی ادامه داد: ماموران دریابانی با کار اطلاعاتی دقیق موفق شدند، پیش از خروج شناور از مخفیگاه، محل آن را شناسایی کنند.
فرمانده دریابانی هرمزگان اضافه کرد: این شناور و سوخت قاچاق آن در درگیری مسلحانه با قاچاقچیان توقیف شد و هفت نفر در این عملیات دستگیر شدند.
خودرو آتش گرفت
تبریز- خبرنگار کیهان: تصادف سمند با گاردریل در جاده باسمنج به تبریز موجب آتش گرفتن خودرو شد.
به گزارش سازمان آتش‌نشانی تبریز در این حادثه 2 تن از سرنشینان خودروی سمند مصدوم شدند. حریق خودرو توسط مامورین آتش‌نشانی ایستگاه 8 تبریز خاموش شد و سرنشین 43 ساله آن که از ناحیه صورت صدمه دیده بود به همراه راننده زخمی تحویل اورژانس شدند.
بازداشت کارمند زمین‌خوار
مشهد- ایرنا: بازپرس شعبه سوم دادسرای عمومی و انقلاب قوچان از دستگیری کارمند یکی از ادارات دولتی در این شهرستان به اتهام زمین‌خواری و فروش مال غیر خبر داد.
امیرحسین پورآریا گفت: این فرد از طریق جعل و  استفاده از سند مجعول به شیوه متقلبانه اقدام به انتقال 57 قطعه پلاک ثبتی دولتی به اشخاص غیر کرده است.
وی بیان کرد: متهم با قرار بازداشت موقت به اتهام کلاهبرداری، جعل و تحصیل مال نامشروع به زندان معرفی شده است.
بازپرس شعبه سوم دادسرای عمومی و انقلاب قوچان ادامه داد: با توجه به اینکه 57 قطعه پلاک اصلی از زمین‌های دولتی و قسمتی با کاربری فضای سبز و قسمتی جزو مسکن مهر است، به اداره ثبت اسناد و املاک اعلام شده همه نقل و انتقالات زمین‌های دولتی در قوچان تا اطلاع ثانوی متوقف شود.
انهدام باند سارقان خودرو
فرمانده انتظامی شهرستان «نوشهر» از شناسایی و دستگیری اعضای باند سارقان خودرو و مغازه با 43 فقره سرقت خبر داد.
سرهنگ شعبان مهری تصریح کرد: در این راستا با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی اعضای باند سارقان شناسایی و با هماهنگی قضائی در عملیات ضربتی، سرکرده باند دستگیر شد.
فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر، اظهار داشت: با دستگیری سرکرده این باند وی به سرقت مغازه و خودرو با همکاری همدستانش اقرار کرد.
سرهنگ مهری اظهار داشت: با دریافت مشخصات پنج متهم دیکر از اعضای این باند، ماموران پلیس آگاهی در عملیاتی غافلگیرانه همه این افراد را دستگیر کردند.
وی گفت: متهمان در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس به هشت فقره سرقت خودرو و 35 فقره سرقت مغازه اعتراف کردند.
مرگ 4 نفر در تصادف
اهواز- فارس: تصادف خونین در محور باغملک- هفتکل باعث کشته و زخمی شدن 8 نفر شد.
در پی تصادفی که در محور باغملک- هفتکل بین یک دستگاه خودروی سواری پژو پارس و یک دستگاه نیسان وانت در پیچ روستای هوره به وقوع پیوست 4 نفر از جمله 3 جوان و یک بچه 5 ساله جان خود را از دست دادند و 4 نفر نیز به شدت مجروح شده و توسط نیروهای اورژانس به باغملک منتقل شدند.حال این دو مصدوم نیز وخیم گزارش شد.
سقوط سنگ بر روی خودرو
رشت- خبرنگارکیهان: فرمانده انتظامی رودسر گفت: براثر سقوط یک تخته سنگ برروی خودروی پیکاپ، راننده خودرو در دم جان باخت.
سرهنگ پورقاسم افزود: این حادثه در جاده روستای میلاش به روستای دیورود در منطقه کوهستانی اشکورات رودسر بوقوع پیوسته است.وی اضافه کرد: جان باخته مردی 37 ساله اهل و ساکن روستای میلاش می‌باشد.
سرقت احشام
همدان- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس آگاهی استان همدان از دستگیری سارقان احشام در این استان خبر داد.
سرهنگ رضا زارعی گفت: با توجه به وقوع چند فقره سرقت احشام در استان همدان با همکاری پلیس آگاهی استان‌های همجوار سه سارق شناسایی و در نهایت در شهر کرمانشاه دستگیر شدند.
وی اضافه کرد: سارقان پس از دستگیری به 28 فقره سرقت احشام شامل 720 رأس دام به ارزش 5 میلیارد و 800 میلیون ریال اعتراف کردند.
سقوط از طبقه چهارم
اصفهان- مهر: رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: جوانی 30 ساله که به دلیل پرونده کیفری در دادگستری کهندژ حضور یافت، خود را از طبقه چهارم این مرکز به پایین پرتاب کرد.
احمد خسروی‌وفا، با اشاره به اینکه پرونده وی در مرحله تحقیقات مقدماتی قرار دارد، افزود: علت این حادثه در دست بررسی است.
وی اضافه کرد: با حضور به موقع اورژانس متهم مجروح به مرکز درمانی انتقال داده شد.
پایان 4 سال فرار
زاهدان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی استان از شناسایی و دستگیری عامل تیراندازی به سمت مأموران پلیس بعد از چهار سال خبر داد.سرتیپ «احمد قنبری» گفت: درپی وقوع یک فقره تیراندازی به سمت مأموران در سال 92 و متواری شدن عامل تیراندازی از صحنه وقوع جرم، تحقیقات پلیسی برای شناسایی و دستگیری عامل این حادثه آغاز شد.وی با اشاره به اینکه در این درگیری متأسفانه دو مأمور پلیس مجروح شدند، افزود: متهم که جوانی 22 ساله است شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر و به فرار چهار ساله وی پایان داده شد.
این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: متهم در تحقیقات اولیه پلیسی به بزه انتسابی خود اعتراف و پس از تشکیل پرونده مقدماتی به منظور سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.