kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۶۲۲۸
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۵

کلاهبرداری ۱۴۰ میلیونی با ارسال پیامک‌های جعلی بانکی

فرمانده انتظامی استان البرز از دستگیری فردی که با ارسال پیامک‌های جعلی بانکی 140 میلیون ریال کلاهبرداری در این استان کرده بود خبر داد.


به گزارش خبرگزاری مهر، سرتیپ عباسعلی محمدیان، گفت: در بررسی پرونده مشخص شد که فرد ناشناسی طی تماس با شاکی که صاحب یک فروشگاه مواد غذایی است، با این ادعا که خواهان خرید مقدار زیادی برنج و روغن برای مراسم ترحیم یکی از بستگانش است، شماره تلفن همراه و کارت‌بانکی مالباخته را به‌منظور واریز مبلغ اجناس خریداری‌شده دریافت کرده که پس از چند دقیقه پیامک بانکی مبنی بر واریز مبلغ هشت میلیون ریال به‌حساب فرد شاکی ارسال می‌شود و بر این اساس فرد فروشنده اجناس درخواستی را از طریق پیک به آدرس موردنظر ارسال می‌کند.
وی تأکید کرد: ازآنجایی‌که مالباخته پس از گذشت چند روز از زمان معامله و بررسی حسابش متوجه می‌شود که وجهی به‌حساب وی واریز نشده با مراجعه به بانک و استعلام‌های صورت گرفته مشخص می‌شود که پیامک دریافتی جعلی بوده و از سوی بانک ارسال نشده است.
محمدیان خاطرنشان کرد: در بررسی مأموران از حساب‌های بانکی و دریافت مشخصات مالکان خطوط همراه و پنل پیامکی، محرز شد که متهم با اجاره پنل پیامکی متن تراکنش‌های واریز وجوه را تاکنون به تعداد زیادی از افراد ارسال کرده است.
وی گفت: مأموران با بررسی تراکنش‌های بانکی درنهایت متهم را شناسایی و دستگیر کردند که وی در مواجهه با شکات به جرم خود مبنی بر ۱۴۰ میلیون ریال کلاهبرداری اعتراف کرد.
فرمانده انتظامی استان البرز با بیان این‌که تاکنون ۱۱ نفر از شکات شناسایی‌شده‌اند، گفت: نامبرده از طریق ثبت و اجاره پنل پیامکی با استفاده از مدارک سرقتی، استفاده از کافی‌نت‌ها برای شارژ سیم‌کارت و پنل در ارسال پیامک و استفاده از راننده آژانس برای حمل اجناس اقدام به کلاهبرداری از فروشندگان مواد غذایی کرده و سپس با معرفی خود به‌عنوان واردکننده کالا از خارج از کشور، آنها را به مغازه‌داران می‌فروخت.