kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۶۲۰۶
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۹

اخبار ورزش جهان


یک روز تعطیلی عمومی در پاناما
بعد از صعود به جام جهانی
رئیس‌جمهور پاناما بعد از برد تیم ملی فوتبال این کشور مقابل کاستاریکا و صعود به جام جهانی یک روز تعطیل عمومی اعلام کرد. رئیس‌جمهور پاناما امروز را به دلیل پیروزی تیم ملی فوتبال این کشور مقابل کاستاریکا تعطیل اعلام کرد. پاناما مقابل کاستاریکا با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی رسید و برای نخستین بار به جام جهانی صعود کرد. رئیس‌جمهور پاناما در توئیتر خود نوشت: صدای ملت در بزرگداشت روز تاریخی شنیده شد.  فردا(امروز) روز تعطیلی ملی است و با خانواده خود جشن بگیرید.  مدارس خصوصی و دولتی نیز تعطیل خواهند بود.
فیفا فدراسیون فوتبال پاکستان را تعلیق می‌کند
فیفا قصد دارد که فدراسیون فوتبال پاکستان را تعلیق کند.  دلیل این مسئله استقلال نداشتن این فدراسیون بوده است. فیفا به دلیل استقلال نداشتن فدراسیون فوتبال پاکستان قصد دارد این فدراسیون را محروم کند. طبق قوانین فیفا، فدراسیون‌ها باید خودشان به صورت مستقل کارهای خود را مدیریت کنند و تمامی واحدهای وابسته به آنها تحت نظر فدراسیون باشند. هر زمانی که فدراسیون فوتبال پاکستان ثابت کند که تمامی واحدهای وابسته به آن زیر نظر فدراسیون هستند و فدراسیون به صورت مستقل مدیریت را بر عهده‌دارد تعلیق برداشته می‌شود. تعدادی از بخش‌های مربوط به فدراسیون فوتبال پاکستان تحت نظر یک اداره دولتی هستند.
وداع آرتورو ویدال با تیم ملی شیلی
ستاره خط میانی تیم ملی شیلی بعد از ناکامی در رسیدن به جام جهانی از تیم ملی این کشور خداحافظی کرد.  تیم ملی شیلی با قبول شکست ۳ بر صفر برابر برزیل از رسیدن به جام جهانی باز ماند. آرتورو ویدال، هافبک پیشین تیم ملی شیلی در حالی که ۳۰ سال سن دارد اعلام کرد: از تیم ملی فوتبال این کشور خداحافظی می‌کند. او عنوان کرد: قلب و روحش از این اتفاق بد برای فوتبال شیلی خدشه‌دار شده ولی هیچ وقت سال‌های درخشانی را فراموش نمی‌کند که او توانست در لاروخا بدرخشد و عملکرد خوبی داشته باشد. آرتورو ویدال ۹۵ بازی ملی برای تیم ملی شیلی انجام داد و در این مدت موفق شد ۲۳ گل به ثمر برساند.
وعده سامپائولی بعد از صعود به روسیه
سرمربی تیم ملی فوتبال آرژانتین به هواداران قول داد که در روسیه تغییراتی در تیمش به وجود خواهد آورد. خورخه سامپائولی در نشست خبری بعد از بازی با اکوادور قول داد که تغییراتی در تیمش به وجود آورد.  سرمربی تیم ملی فوتبال آرژانتین گفت: من پیش از بازی هم گفتم که به تیمم اطمینان دارم و به جام جهانی راه پیدا خواهیم کرد.  بسیار خوشحالم که به چیزی که شایسته آن بودیم رسیدیم. او ادامه داد: به هواداران قول می‌دهم که در روسیه بسیار بهتر از این ظاهر خواهیم شد و تغییراتی را در تیم به وجود خواهیم آورد.  از بازیکنان که دلیل اصلی این صعود بودند تشکر می‌کنم.  اگر تلاش آنها نبود نمی‌توانستیم در روسیه حضور داشته باشیم. سامپائولی در پایان سخنان خود به ستایش از مسی پرداخت و گفت: مسی بار دیگر توانایی خود را نشان داد و ثابت کرد که در تیم ملی هم یک ستاره است.  اگر می‌خواهیم در روسیه نتیجه بگیریم باید دیگر بازیکنان هم به سطح مسی برسند.
لواندوفسکی آقای گل انتخابی جام جهانی در اروپا
ستاره تیم ملی فوتبال پرتغال نتوانست در صدر جدول بهترین گلزنان لواندوفسکی را پشت سر گذارد. تیم ملی فوتبال پرتغال در آخرین بازی خود در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با دو گل سوئیس را از پیش رو برداشت. کریستیانو رونالدو در این دیدار نتوانست برای پرتغال گلزنی کند تا این روبرت لواندوفسکی باشد تا با ۱۶ گل زده عنوان بهترین گلزن را در انتخابی جام جهانی در اروپا به دست آورد. لواندوفسکی در ۱۰ دیداری که برای لهستان در انتخابی جام جهانی به میدان رفت توانست ۱۶ گل به ثمر برساند تا سهم بسزایی در صعود تیمش به روسیه داشته باشد. بعد از لواندوفسکی، رونالدو با ۱۵ گل دومین گلزن برتر شد.
روبن از بازی‌های ملی خداحافظی کرد
ستاره 33 ساله تیم ملی هلند بعد از ناکامی در راه رسیدن به جام جهانی از بازی‌های ملی خداحافظی کرد. تیم ملی فوتبال هلند با وجود برتری ۲ بر صفر برابر سوئد از رسیدن به جام جهانی بازماند.  آرین روبن که هر دو گل تیمش را در این دیدار به ثمر رساند بعد از پایان این بازی از بازی‌های ملی خداحافظی کرد. دو گلی که این بازیکن در جریان بازی با سوئد وارد دروازه این تیم کرد کافی نبود.  هلند به ۵ گل دیگر نیاز داشت تا بتواند به عنوان تیم دوم گروه راهی پلی اف شود. آرین روبن ۱۴ سال در تیم ملی فوتبال هلند حضور داشت.  او در جام‌های جهانی ۲۰۰۶، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ برای تیم ملی کشورش بازی کرد و در ۹۶ بازی با این تیم موفق شد ۳۷ گل به ثمر برساند.  تعداد گلهای روبن با تعداد گلهای دنیس برکمپ مهاجم سال‌های نه چندان دور فوتبال هلند برابر است. هر چند دیشب برای هلندی‌ها شب سختی بود ولی هواداران این تیم بعد از پایان بازی از آرین روبن تمجید کردند و او را مورد تشویق خود قرار دادند. هلند بعد از سومی در جام جهانی، نتوانست به یورو ۲۰۱۶ که با حضور ۲۴ تیم برگزار شد صعود کند و حالا دومین ناکامی پیاپی برای لاله‌های نارنجی فوتبال اروپا رقم خورد و این تیم از رسیدن به جام جهانی ۲۰۱۸ بازماند.