kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۶۲۰۴
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۹
مشحون: به خاطر لیگ مرتکب جُرم نمی‌شویم

احتمال آغاز لیگ برتر بسکتبال با حضور 8 تیم

رئیس فدراسیون بسکتبال با تاکید بر مصوبات این فدراسیون برای لیگ ۸۶ گفت: هیچ نرمشی در مورد مسائل مالی نداریم حتی اگر لازم باشد تنها تیم بدهکار را هم کنار می‌گذاریم.



محمود مشحون با تأکید بر اینکه لیگ جدید بسکتبال قانونمندتر از سنوات گذشته برگزار خواهد شد، گفت: همه ساله تلاش ما بر این بود تا شاهد حضور هر چه بیشتر باشگاه‌ها و بخش‌های خصوصی در مسابقات باشیم، به همین دلیل خیلی زیاد با آنها همراهی می‌کردیم اما از این همراهی، نتیجه‌ای عکس دیدیم. بعضاً تیم‌های شرکت‌کننده در لیگ برتر نه تنها کمک‌حال فدراسیون و مجموعه بسکتبال برای پیشبرد اهداف نبودند، بلکه به نوعی چوب لای چرخمان هم می‌گذاشتند و باعث توقف یا کند شدن اجرای برنامه‌های مورد نظر می‌شدند. بر همین اساس بود که برگزاری قانونمند و به نوعی سفت و سخت لیگ برای فصل جدید را در دستور کار قرار دادیم.
رئیس فدراسیون بسکتبال با اشاره به اینکه بر اساس تصمیم شورای سیاستگذاری مسابقات باشگاهی، قرار بر این شد تا در مورد مسائل مالی فصل جدید، نسبت به هیچ تیمی کوتاهی و نرمش نداشته باشیم، یادآور شد: وزارت ورزش و جوانان در بخشنامه‌ای به فدراسیون‌ها اعلام کرده که از بودجه اختصاص داده شده توسط این وزارتخانه نباید برای پیشبرد برنامه‌های باشگاهی و تیم‌ها استفاده شود. درواقع انجام چنین کاری «جُرم» به حساب می‌آید؛ بر همین اساس در اجرای آنچه توسط شورای سیاستگذاری مصوب شده بود، مصمم‌تر شدیم.
مشحون با یادآوری اینکه به خاطر عدم تعهد یکی از اسپانسرهای فدراسیون بسکتبال، این فدراسیون سال گذشته برای اولین بار بعد از ۱۶ سال با مشکلات عدیده مالی مواجه شد، تصریح کرد: برخی از تیم‌های شرکت‌کننده در مسابقات هم بدهی قابل توجهی به فدراسیون داشتند و همین مسئله مشکلات ما را تشدید کرده بود. به رغم پیگیری‌های صورت گرفته، این دسته از تیم‌ها همکاری لازم را با فدراسیون برای تسویه حساب مالی خود نداشتند. برخی از تیم‌ها بدهی‌های سنگینی هم دارند که البته به خاطر سیاست‌های تعریف شده، امسال در تیم حضور ندارند.
وی در پاسخ به این پرسش که «با توجه به اینکه کمتر از یک هفته به آغاز فصل جدید باشگاهی باقی مانده، آیا هر ۹ تیم شرکت‌کننده ورودیه خود را پرداخت کرده‌اند؟»، گفت: به جز یک تیم، دیگر تیم‌ها ورودیه  و مدارک خود را ارائه کرده‌اند، به تنها تیم باقی‌مانده هم تا فردا فرصت داده‌ایم تا ورودیه خود را به طور کامل به حساب فدراسیون واریز کنند. اگر این تیم تا پایان زمان تعیین شده، اقدام نکند، از جدول مسابقات کنار گذاشته خواهد شد و مسابقات را با هشت تیم آغاز می‌کنیم.
رئیس فدراسیون بسکتبال در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود در مورد آنچه در رابطه با حضور تماشاگران تیم میهمان در سالن تیم میزبان برای لیگ جدید مصوب شده، توضیح داد و گفت: در نشست هماهنگی که به منظور قرعه‌کشی مسابقات روز یکشنبه گذشته برگزار شد، نمایندگان دو تیم پیشنهادی در رابطه با تماشاگران دادند و اینکه تیم‌های میهمان برای بهره‌گیری از تماشاگران خود در سالن مسابقه، اقدام به هر کاری نکنند. این پیشنهادات به رأی گذاشته شد. از مجموع نمایندگان ۹ تیم، نمایندگان ۷ تیم با آن موافقت کردند؛ بنابراین مصوب شد که تیم‌های میهمان به صورت اتوبوسی با خود تماشاگر به سالن تیم میزبان نبرند.
وی در عین حال یادآور شد: فدراسیون قصد دخل و تصرف در برنامه باشگاه‌ها ندارد اما آنچه مسلم است حضور این‌چنینی تماشاگران در سالن‌ها، اول با فحاشی شروع می‌شود و اگر هم بازی با نتیجه دلخواه به پایان نرسد، به زد و خورد و شکستن شیشه و ... منجر خواهد شد. به همین دلیل با این پیشنهاد موافقت و پس از رأی‌گیری، آن را مصوب کردیم.