kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۶۲۰۰
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۷

خواندنی از ورزش ایران


*ملی پوش و مدیر فنی تیم ملی وزنه برداری مجوز دریافت ویزای آمریکا را گرفتند. سفارت آمریکا صبح دیروز مجوز دریافت روادید ملی‌پوش وزنه‌برداری و مدیر فنی تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان را صادر کرد.سفارت آمریکا در امارات که با صدور روادید برای سیدایوب موسوی مخالفت کرده بود، در وقت مجدد جواز صدور روادید او را صادر کرد. در همین راستا، محمدرضا کاظمی‌نژاد نیز که در فهرست کاروان اعزامی به عنوان مدیر فنی تیم بزرگسالان اضافه شده بود، روادید این کشور را دریافت کرد.تیم ملی وزنه برداری ایران آذر ماه جهت حضور در مسابقات قهرمانی جهان عازم آمریکا می‌شود.
*رافائل سانتونجا رئیس‌فدراسیون جهانی بدنسازی و پرورش اندام (IFBB) دیروز وارد تهران شد تا با ناصر پورعلی فرد رئیس‌فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ایران دیدار و گفت‌وگو داشته باشد. رافائل سانتونجا همچنین به عنوان میهمان ویژه از نزدیک نظاره‌گر سومین دوره رقابت‌های بین‌المللی جام الماس خلیج‌فارس خواهد بود.وی در طول مدت اقامت خود در ایران در مجمع سالانه فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ایران که روز پنجشنبه 20 مهر ماه در آکادمی ملی المپیک برگزار می‌شود، حضور خواهد داشت.
*تیمهای ملی بسکتبال باویلچر زنان و مردان به منظور کسب سهمیه مسابقات جهانی آلمان، در رقابت‌های قهرمانی آسیا و اقیانوسیه که از یکم تا ششم آبان در شهر پکن چین برگزار می‌شود، شرکت خواهند کرد. تیم ملی بسکتبال با ویلچر 27 مهر عازم این رقابت‌ها می‌شود. رقابت‌های قهرمانی آسیا و اقیانوسیه با حضور 14 تیم در بخش مردان و 4 تیم در بخش زنان به منظور کسب سهمیه مسابقات جهانی آلمان برگزار می‌شود.ایران در گروه C با تیم‌های تایلند، عربستان صعودی و نیوزلند همگروه است و در بخش زنان نیز تیم‌های استرالیا، چین و ژاپن قرار دارند.در پایان رقابت‌های قهرمانی آسیا و اقیانوسیه، 4 تیم برتر در بخش مردان و 2 تیم برتر در بخش زنان موفق به کسب سهمیه مسابقات جهانی آلمان می‌شوند.
*دهمین دوره رقابتهای کاراته قهرمانی نوجوانان، جوانان و امیدهای جهان طی روزهای 3 تا 7 آبان ماه در تنریف اسپانیا و با حضور 1447 کاراته کا از 96 کشور برگزار می شود و تیم ملی کشورمان با ترکیب کامل و در دو بخش کاتا و کومیته در این رقابتها شرکت خواهد داشت.
*محمدرضا یزدانی خرم از وزیر ورزش و جوانان درخواست کرد تا زمینه بازگشت «میرسلیم» به فدراسیون نجات غریق را فراهم کند.
*ثبت نام از کاندیداها برای حضور در مجمع انتخابات فدراسیون سه گانه از سوم تا هجدهم مهر به مدت ۱۰ روز کاری برگزار شد.در پایان هم یازده نفر برای حضور در این انتخابات ثبت نام کردند.