kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۶۱۹۷
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۵

پسر بن‌لادن مأمور تشکیل شاخه القاعده در سوریه شد!

درحالی که تروریست‌های تکفیری و داعش آخرین نفس‌های خود را در سوریه می‌کشند، گزارش‌های غیررسمی از ورود فرزند «اسامه بن‌لادن» به خاک سوریه و تشکیل یک شاخه جدید «القاعده» در این کشور خبر می‌دهند.

سرویس خارجی-

«حمزه بن‌لادن» نام جدیدی است که از دیروز  خیلی جدی رسانه‌ای شده و احتمالاً طی ماه‌های آینده، به نامی آشنا در رسانه‌ها تبدیل خواهد شد.
روزنامه‌های «دیلی میل» و «القدس العربی» که هر دو در لندن چاپ می‌شوند، دیروز به نقل از منابع خود و کارشناسان، خبر داده‌اند که «حمزه بن‌لادن» فرزند «اسامه بن‌لادن» رهبر مقتول شبکه تروریستی «القاعده»، با حمایت تعدادی از چهره‌های جدا شده از گروه تروریستی «هیئت تحریرالشام»، شاخه جدیدی از القاعده را در سوریه تحت نام «انصار الفرقان فی‌البلاد الشام» تشکیل داده است. به نوشته القدس العربی، حمزه بن‌لادن این گروه را با حمایت «ایمن الظواهری» رهبر فعلی «القاعده» تشکیل داده است. ظاهراً الظواهری از دست «ابومحمد الجولانی» رهبر سابق هیئت تحریر الشام خشمگین است و از مخالفان الجولانی خواسته که به حمزه بن‌لادن بپیوندند.در همین رابطه، «حسن ابوهنیه» کارشناس امور تکفیری‌ها و سازمان القاعده، ضمن تأیید انتقال یافتن حمزه بن‌لادن به سوریه، گفته خط و مشی حمزه، مشابه ایمن الظواهری است.روزنامه دیلی میل نیز با انتشار گزارشی در این‌باره مدعی شده «از زمانی که حمزه طی یک فایل صوتی، از حامیان خود خواست علیه غرب دست به حملات بزنند، تحت تعقیب سازمان اطلاعات انگلیس قرار گرفته است.»حمزه 28 سال دارد و با دختر ایمن الظواهری ازدواج کرده است.بنا به اعتراف مقامات آمریکایی، از جمله، «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 آمریکا، این کشور سازمان القاعده را به وجود آورده است.القاعده تاکنون خدمات شایانی به منافع آمریکا کرده است و اصولاً، بهانه آمریکایی‌ها از لشکرکشی به افغانستان و عراق در سال‌های 2001 و 2003، سرکوب کردن همین عناصر القاعده بوده است!
پهپادها و جنگنده‌های آمریکایی نیز طی 16 سال اخیر به بهانه سرکوب کردن القاعده، هزاران غیرنظامی را در افغانستان، پاکستان، عراق و یمن کشته‌اند و این گروه تروریستی بهانه خوبی برای حضور اشغالگران در منطقه بوده‌اند. با توجه به این پیشینه، شکل‌گیری شاخه جدید القاعده در سوریه، در شرایطی که تکفیری‌ها در حال ناپدید شدن هستند، مشکوک به نظر می‌رسد.برخی از کارشناسان می‌گویند، آمریکا به بهانه سرکوب القاعده در سوریه، احتمالاً حضورش در این کشور را تقویت خواهد کرد و حملات علیه غیرنظامیان و نظامیان سوری را گسترده‌تر خواهد کرد. آمریکا به روشن ماندن فتنه تکفیری‌ها در منطقه نیاز دارد.
آمریکا توضیح بدهد
مسکو از واشنگتن خواست درخصوص فعالیت آزادانه گروه‌های تروریستی در سوریه در مناطقی که نیروهای آمریکایی حضور دارند، توضیح بدهد.
به گزارش فارس، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت، ارتش این کشور تصاویر و شواهدی در اختیار دارد که ثابت می‌کند خودروها و توپخانه‌های متعلق به تروریست‌ها درست در نزدیکی پایگاه آمریکایی «التنف» مستقر شده‌اند. «التنف» در منطقه مرزی و استراتژیک سوریه و عراق قرار دارد.جنگنده‌های آمریکایی اخیراً یک واحد از نیروهای سوری که قصد نزدیک شدن به التنف را داشته‌اند، بمباران کردند!از آمریکا نیز خبر رسیده که پنتاگون اسناد روسیه را انکار و ادعا کرده که اتهامات روسیه علیه آمریکا صحت ندارد.
سایر رویدادها
* سازمان ملل از آواره شدن 95 هزار تن از از ساکنان استان «دیرالزور» طی هشت روز اخیر خبر داد. هم‌اکنون نیروهای مقاومت و ارتش سوریه سرگرم نبرد با داعش در این استان هستند.
* «ولید معلم» وزیر خارجه سوریه گفت، این کشور با پشتیبانی متحدان خود، در حال نزدیک شدن به پیروزی نهایی است.