kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۶۱۹۳
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۵

چالش «چه کسی کودن‌تر است» بین ترامپ و تیلرسون بالا گرفت

کارشناسان آی‌کی‌یو در ادامه چالش «چه کسی کودن‌تر است» که مدتی است بین ترامپ و تیلرسون به راه افتاده اعلام کردند احتمالا وزیر خارجه برنده این میدان خواهد بود!


 در حالی که آمریکا با بحران‌های عدیده‌ای در عرصه سیاست خارجی و داخلی خود درگیر است، رئیس‌جمهور و وزیر خارجه این کشور درگیر چالش «تست هوش» شده‌اند. ماجرا از این قرار است که اخیراً خبرهایی به نقل از وزیر خارجه آمریکا منتشر شده بود مبنی بر اینکه، ترامپ «کندذهن» و «کودن» است. رئیس‌جمهور آمریکا با شنیدن این خبر می‌گوید «من معتقدم که این اخبار ساختگی است، ولی در صورتی که وی چنین صحبتی کرده باشد، مجبور هستیم که نتیجه آزمون بهره هوشی را مقایسه کنیم و در آن صورت، کاملاً مشخص می‌شود که چه کسی برنده خواهد شد.»
اما کارشناسان مسائل مربوط به «آی‌کی‌یو» معتقدند چالش این که «چه کسی از بین رئیس‌جمهور و وزیر خارجه آمریکا کودن‌تر است؟» ایده خوبی نیست چرا که ترامپ قطعاً در این آزمون برنده نخواهد شد. به گزارش ایسنا، «جوئل‌اشنایدر»، که یکی از اساتید دانشگاه «تمپل» است سنجش هوش را مطالعه می‌کند. وی گفته: «من نیز می‌توانم به شما بگویم که چه کسی پیروز این رقابت خواهد بود! وی  که با روزنامه ایندیپندنت گفت‌وگو می‌کرد با‌ اشاره به تجارب پیشین رکس تیلرسون به عنوان مدیرعامل شرکت اکسون موبیل گفت: «من بر روی تیلرسون شرط می‌بندم. کمپانی‌های بزرگ همچون اکسون موبیل عمدتا توسط افراد کم‌هوش اداره نمی‌شود. در همین حال یکی دیگر از کارشناسان مسائل مربوط به آی‌کی‌یو گفته: «احتمالا ترامپ از یک بهره هوشی متوسط برخوردار است.»