kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۶۱۹۱
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۴
پس از نشست با ژنرال‌های آمریکایی

ترامپ: لازم باشد کره‌شمالی را با بمب‌ اتم هدف قرار می‌دهیم!

رئیس‌جمهور آمریکا برای چندمین بار گفته در صورت لزوم برای مقابله با کره شمالی از سلاح‌های هسته‌ای استفاده می‌کند. این اظهارات پس از نشستی که وی با سران نظامی آمریکا داشت بیان شده است.



کاخ سفید طی یک بیانیه اعلام کرد در نشست ترامپ با تیم امنیت ملی آمریکا راه‌های مقابله با تهاجم کره شمالی از جمله استفاده از سلاح‌های هسته‌ای در صورت لزوم مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.
در این بیانیه آمده «ترامپ صبح روز سه شنبه با جیمز متیس وزیر دفاع و ژنرال ژوزف دانفورد رئیس‌ستاد مشترک ارتش آمریکا یک نشست برگزار کرده و در آن درباره راه‌های مقابله با تهاجم کره شمالی بحث و بررسی شده است.» براساس این بیانیه، «در این نشست ‌اشکال و راه‌های مختلف مقابله و پاسخ به هرگونه تهاجم از سوی پیونگ یانگ حتی از طریق استفاده از سلاح‌های هسته‌ای بحث و رایزنی شده است.»
ترامپ پیش از این نیز با ادبیات خاص خود بارها کره‌شمالی را تهدید کرده است. کره‌شمالی نیز هیچ یک از این تهدیدها را بی‌پاسخ نگذاشته.
از سوی دیگر خبر رسیده دو فروند بمب‌افکن نیروی هوایی آمریکا در واکنش به آزمایش‌های موشکی کره شمالی، بر فراز شبه جزیره کره به پرواز درآمدند. کره شمالی روز جمعه یک فروند موشک بالستیک قاره پیمای دیگر را با موفقیت آزمایش کرد. کره شمالی گفته این آزمایش نشان می‌دهد توانایی حمله به خاک آمریکا را دارد. کره شمالی علت این آزمایش‌ها را «حضور و تهدید نظامی آمریکا در منطقه»، عنوان کرده است. مقامات کره جنوبی نیز در گفت‌وگو با یک روزنامه این کشور اعلام کرده‌اند احتمالا کره شمالی هفته آینده نیز موشک‌های کوتاه‌ برد آزمایش می‌کند. این مقامات به روزنامه «آسیا بیزنس» کره جنوبی گفته‌اند کره شمالی احتمالا 30 راکت کوتاه‌ برد آزمایش خواهد کرد.