kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۵۹۹۳
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۲

نمایندگان پارلمان مغرب هیئت صهیونیستی را از ساختمان بیرون انداختند

حضور یک هیئت صهیونیستی در پارلمان مغرب موجب اعتراض شدید نمایندگان این کشور شد طوری که معترضان با فریاد «جنایتکار از پارلمان خارج شو»، صهیونیست‌ها را اخراج و جلسه پارلمان را به تعطیلی کشاندند.


پارلمان مغرب صبح روز یکشنبه شاهد مخالفت شدید نمایندگان پارلمان مغرب به حضور یک هیئت صهیونیستی به ریاست «عمیر پرتز» وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی بود که به منظور مشارکت در کنفرانسی بین‌المللی به رباط سفر کرده بودند.
انجمن ابتکار ملی برای حمایت از فلسطین (یک انجمن غیردولتی مغربی) قبلا از رئیس‌پارلمان مغرب خواسته بود هیئت صهیونیستی را از پارلمان اخراج کند. این انجمن در پیام خود اعلام کرده بود «به نمایندگی از تمامی اقشار جامعه مغرب از شما می‌خواهیم هرچه سریع‌تر هیئت جنایتکار صهیونیستی به ریاست عمیر پرتز جنایتکار جنگی و وزیر جنگ پیشین سابق رژیم صهیونیستی را اخراج کنید.»
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، این انجمن همچنین تاکید کرده بود «ملت مغرب به شدت با هر گونه اقدامی در راستای عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی مخالف است و پرتز یک جنایتکار جنگی است که باید از سوی دستگاه قضایی مغرب و مراجع قضایی بین‌المللی تحت تعقیب قرار گیرد.»
در ادامه، تمامی فراکسیون‌های پارلمانی مغرب نیز با صدور بیانیه‌هایی حضور وزیر جنگ سابق و جنایتکار رژیم صهیونیستی در این کشور همراه با شماری از اعضای کنست را به شدت محکوم کردند.«عبدالحق حیسان» یکی از نمایندگان پارلمان مغرب به محض مشاهده وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی خطاب به او گفت: «تو جنایتکار جنگی هستی و باید مغرب را ترک کنی، تو مرتکب جنایت ضد بشری شده و کودکان و بی‌گناهان را قتل عام کرده‌ای، از پارلمان بیرون برو ، ما مخالف حضور تو و هیئت همراه تو هستیم.» او سپس به یکی دیگر اعضای کنست اسرائیل که در کنار وزیر صهیونیستی نشسته بود گفت: «تو صهیونیست هستی و ننگ بر تو. ما تو و امثال تو را در پارلمان نمی‌پذیریم.» نمایندگان پارلمان همچنین پرچم فلسطین و دست‌نوشته‌هایی که طی آن خواستار اخراج هیئت صهیونیستی شده بودند را بالا بردند. سالن کنفرانس بعد از افزایش موج مخالفت‌ها برای مدتی طولانی متوقف و هیئت صهیونیستی مجبور به خروج از پارلمان شد.