kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۵۷۶۰
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۲

حمله مسلحانه به کاخ پادشاهی عربستان در جده اعلام وضعیت فوق‌العاده در شهر

همزمان با حمله مسلحانه به کاخ پادشاهی عربستان در جده و کشته شدن دو مامور حفاظت کاخ، نیروهای امنیتی با اعلام حالت فوق‌العاده خروجی‌های شهر جده را مسدود کردند.


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، منابع خبری دیروز از حمله مسلحانه به کاخ پادشاهی عربستان در جده خبر دادند. بر اساس اعلام رسانه‌ها، در این حمله که به «قصر السلام» در جده صورت گرفته، دو مامور حفاظت کاخ و یک عامل حمله کشته شدند. سایر مهاجمان نیز که تعدادشان اعلام نشده از محل متواری شده‌اند. فعالان شبکه‌های اجتماعی تصویر شخصی را که روی زمین دراز کشیده منتشر و اعلام کرده‌اند که تروریست مذکور به دست نیروهای گارد پادشاهی کشته شده است. فعالان هشتگی را در توییتر با عنوان «تلاش برای حمله به کاخ السلام» ایجاد و اعلام کرده‌اند «عملیات به کشته شدن یکی از تروریست‌ها و فرار بقیه منجر شد.» هنوز هیچ منبع رسمی صحت این خبر را تأیید نکرده است.
در پی انتشار این اخبار سفارت آمریکا در عربستان به اتباع آمریکایی درباره سفر به جده هشدار داد.
 «قصر السلام» در جده عربستان که دیروز هدف حمله مسلحانه قرار گرفت، مهم‌ترین کاخ شاه سعودی است و اداره دربار و مقر نشست‌های کابینه سعودی در آن قرار دارد. طبق آخرین گزارش‌ها،‌ نیروهای امنیتی عربستان خروجی‌های جده را به منظور جلوگیری از فرار مهاجمان، مسدود کرده‌اند. پیش از این خبر اعلام شده بود عربستان دو داعشی را که قصد داشتند به وزارتخانه‌های سعودی حمله انتحاری کنند. دستگیر کرده است.
عربستان بزرگترین حامی گروه‌های افراطی و تروریستی در جهان است و آموزه‌های وهابیت منبع اصلی فکری پرورش تروریست‌ها در خاورمیانه است.