kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۵۷۵۲
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۰

رئیس مجمع پارلمانی شورای اروپا پس از دیدار با بشار اسد مجبور به استعفا شد!

رئیس مجمع پارلمانی شورای اروپا پس از سفر به سوریه و دیدار با رئیس‌جمهور این کشور، مجبور به استعفا و کناره‌گیری از پست خود شد.


«پدرو اگرامونت» از زمانی که در ماه مارس (29 اسفند و یک فروردین) به دمشق رفت و با «بشار اسد» دیدار کرد، تحت فشار قرار گرفت و به فساد هم متهم شد. به گزارش ایسنا، این پروسه همچنان ادامه یافت تا اینکه روز جمعه اگرامونت اعلام کرد استعفا داده است! مورد دیگری که در این سفر رخ داد و رهبران سیاسی اروپا نمی‌توانستند اگرامونت را ببخشند، این بود که وی دوشادوش نمایندگان دومای روسیه، به دیدار بشار اسد رفته بود.
به هر حال، وی جمعه گذشته در توئیتر خود خبر استعفایش را اینگونه نوشت: «امروز من به دلایل شخصی تصمیم گرفتم دیگر رئیس مجمع پارلمانی شورای اروپا نباشم.»(!)
 مجمع پارلمانی شورای اروپا دیده‌بان اصلی مسایل حقوق بشری در محدوده یورو است. سران اروپا تلاش می‌کنند با به شکست کشاندن دولت «بشار اسد»، تمام جنایات شش ساله خود در سوریه را به گردن او بیندازند و او را در دادگاه‌های فرمایشی خود محاکمه کنند. اما خوشبختانه،‌ تحولات به دلخواه آنها پیش نمی‌رود. علت عصبانیت سران اروپا از سفر اگرامونت به سوریه نیز در همین نکته نهفته است. در سال 2011 آمریکا،‌ اروپا، رژیم صهیونیستی و برخی متحدان منطقه‌ای آنها توطئه‌ای را تحت نام «لانه زنبور» در سوریه به اجرا درآوردند تا نظام قانونی این کشور را براندازند. اما این توطئه شکست خورد.