kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۵۶۳۵
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵

از دروغ استخدام کودکان افغان تا حقیقت اعزام ملتمسانه مدافعان حرم به سوریه


سرویس سیاسی-
چندی پیش پژوهشگر سازمان به اصطلاح حقوق بشری عفو بین‌الملل در افغانستان از مقامات جمهوری اسلامی خواسته بود که استخدام و اعزام کودکان مهاجر افغان را برای اشتراک در جنگ سوریه متوقف کند‌، در پیگیری این ادعای کذب وزارت خارجه افغانستان نیز خواستار توقف استخدام مهاجران، به‌ویژه کودکان مهاجر افغان در ایران شده است.
در حالی وزیر خارجه افغانستان در ادامه ادعای سازمان «عفو بین‌الملل» مدعی استخدام کودکان افغانی در ایران برای اعزام به سوریه شده است که بسیاری از جوانان ایرانی که داوطلب اعزام به سوریه برای دفاع از حرم اهل بیت هستند موفق به عزیمت نشده‌اند و دروغ‌پردازان به این سوال پاسخ نمی‌دهند در شرایطی که موجی از جوانان ایرانی طالب شهادت حضور دارند و امکان اعزام همه آنان وجود ندارد چه نیازی به استخدام کودکان افغان است تا به سوریه بروند؟!
این ادعا از سوی عفو بین‌الملل و تکرار آن از سوی وزیر خارجه افغانستان در حالی است که سی‌ام شهریورماه و در مراسم اربعین شهادت فرمانده شهید مرتضی حسین‌پور شلمانی، سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سخنرانی خود تاکید کرد که همه کسانی که در صحنه نبرد سوریه حضور می‌یابند، «نه داوطلبانه»، «بلکه ملتمسانه» حضور یافته‌اند و پدر خانم این شهید التماس می‌کرد که به عنوان مدافع حرم پذیرفته شود و عجیب‌تر از آن اینکه همسر شهیدی که فرزند خردسال شهید را حمل می‌کرد، از من می‌خواست که پدرش به سوریه اعزام شود.
همچنین سال گذشته نیز  از دیدار خانواده معظم شهدا و مدافعین حرم  افغانستانی با رهبری معظم انقلاب کلیپی منتشر شد که، جانباز عزیز افغان که با مادر خود آمده بود، اصرار می‌کرد تا رهبری از مادر او بخواهند که اجازه دهد مجددا به منطقه جنگی برود. این در حالی بود که پدر و برادرش به دست تروریست‌های داعش، در دفاع از حرم اهل‌بیت به شهادت رسیده بودند‌! و  رهبری هم  فرمودند که هرگز چنین توصیه‌ای به این مادر بزرگوار شهید نمی‌کنند‌. و باز فرموده‌اند شما وظیفه‌تان را انجام دادید‌.