kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۵۵۲۲
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۵

آل‌سعود همزمان با اصلاحات اجتماعی قتل‌عام مردم یمن را شدت بخشید!

آل‌سعود در حالی اصلاحات ناگهانی خود را برای هموار کردن راه رسیدن به پادشاهی کلید زده است که طی 48 ساعت گذشته مناطق مختلف یمن را 39 نوبت بمباران کرده است!


سرویس خارجی-

عربستان در روزهای اخیر به یکباره تحریم‌های چند دهه‌ای علیه زنان را برداشته و حقوقی به زنان این کشور اعطا کرده است که به اعتقاد برخی، نوعی نقشه از سوی ملک سلمان برای انحراف افکار عمومی از مشکلات داخلی باشد. زنان طی همین چند روز گذشته و  پس از 8 دهه اجازه رانندگی پیدا کردند، اولین سخنگوی زن در سفارت عربستان در آمریکا انتخاب شد، اجازه فتوای زنان در عربستان صادر شد و چندین نمونه دیگر که به نوعی از تلاش «بن سلمان» برای هموار کردن مسیر پادشاهی خود حکایت دارد. اما در حالی که این اصلاحات به سرعت در جریان است و حتی با تمسخر برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی همراه شده، آل‌سعود به همین سرعت مشغول کشتار مردم یمن است! برخی کارشناسان هم معتقدند احتمالاً بن سلمان با این اصلاحات به دنبال سرپوش گذاشتن بر جنایاتش علیه مردم مظلوم یمن و عوامیه و... است.
به گزارش فارس، یک منبع نظامی یمنی دیروز اعلام کرده جنگنده‌های عربستانی ظرف ۴۸ ساعت گذشته ۳۹ بار مناطق مسکونی در استان‌های صعده، عسیر و حجه را بمباران کردند. طبق این گزارش در ادامه تجاوز نظامی سعودی‌ها به یمن، جنگنده‌های این کشور روز گذشته (دوشنبه) بیش از 18 نوبت مناطق مختلف در دو استان صعده و عسیر را بمباران کردند و 11 نوبت هم به ناحیه «باقم» حمله و مناطق مسکونی و غیرنظامی در مناطق آل مغرم، السره، الحماقی و القهر را بمباران کردند. این منبع آگاه یمنی همچنین با‌ اشاره به اینکه منطقه المنزاله در ناحیه الظاهر نیز شاهد 5 حمله و منطقه الربوعه در استان عسیر شاهد 2 حمله هوایی بوده، خاطرنشان کرد: «در این حملات شماری از شهروندان یمنی کشته و زخمی شدند.» تصاویر منتشر شده اجساد سوخته مردم بی‌دفاع یمن را درحالی که بعضاً زیر آوار قرار دارند، نشان می‌دهد.
منبع مذکور در ادامه اظهار داشته: «یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن هم مواضع و تجمعات نظامیان عربستان و هم‌پیمانانش را در مناطق الرمضه و الطوال، در جیزان را هدف گرفتند.» وی با ‌اشاره به اینکه «درپی این حمله موشکی شماری از نظامیان عربستانی و مزدوران هم‌پیمانش کشته یا زخمی شدند.» گفت: «بالگردهای آپاچی عربستان با 15 موشک منطقه الرمضه را موشک‌باران کردند.» به گفته منبع مذکور یگان موشکی ارتش یمن همچنین مواضع ارتش عربستان در مناطق المخروق، الطویل، السدیس، الفواز و ارتفاعات رجلا، واقع در استان نجران را هم هدف گرفت و خساراتی به آنها وارد کرد. این درحالی است که دیگر یگان‌های ارتش و کمیته‌های مردمی و انقلابی یمن نیز در صحرای میدی، مواضع نظامیان ائتلاف عربی به رهبری عربستان را در شمال این منطقه بیابانی گلوله‌باران کرد.