kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۵۳۳۳
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۷

ورشکستگی یکی از بزرگ‌ترین خطوط هواپیمایی انگلیس 110 هزار مسافر را در سراسر جهان سرگردان کرد

خطوط هواپیمایی انگلیس «مونارک» که یکی از بزرگترین خطوط هوایی انگلیس است، با اعلام رسمی ورشکستگی باعث سرگردانی بیش از 100هزار مسافر در خارج از این کشور شده است.



  شبکه خبری سی ان ان با انتشار خبرفوق اعلام کرده «هم‌اکنون دولت انگلیس با یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها برای بازگرداندن 110هزار مسافر این خط هوایی به انگلیس مواجه است.»
«کریس‌گریلینگ» وزیر حمل‌ونقل انگلیس اما اعلام رسمی ورشکستگی این خطوط هواپیمایی را «پاسخی بی‌سابقه برای وضعیتی بی‌سابقه» خوانده است.
وی رسیدگی به وضعیت خط هوایی مونارک برای بازگرداندن این تعداد از مسافران سرگردان به انگلیس را «بزرگ‌ترین عملیات بازگردان افراد در زمان صلح» توصیف کرده است. تمام پروازهای شرکت هواپیمایی مونارک به داخل و خارج انگلیس لغو شده است و مقامات هوانوردی انگلیس در تلاشند تا پروازهای جایگزینی برای بازگرداندن این افراد برای برگشت به انگلیس بیابند.
به گزارش ایرنا، «اندرو هینس» مدیر اجرایی هوانوردی غیر نظامی انگلیس نیز دراین باره به سی ان ان گفت که «خطوط هوایی مونارک از ساعت 4بامداد روز دوشنبه تمامی پروازهای خود را متوقف کرده و باید در مدت دوهفته آینده مسافران به جا مانده این شرکت هوایی به انگلیس بازگردانده شوند.»
«هینس» درباره علت لغو پروازها و اعلام ورشکستگی خطوط هوایی مونارک همچنین گفت: «مدیران این شرکت نبود چشم‌انداز مالی مناسب و تاثیر مستقیم مسائل مربوط به تروریسم، ترکیه، خاورمیانه و رقابت فشرده بازار در غرب مدیترانه را از دلایل اتخاذ این تصمیم ذکر کرده‌اند.»
بنابراین گزارش، برآورد می‌شود که حدود 300هزار رزرو پرواز این خطوط هوایی که به دیگر نقاط اروپا و منطقه مدیترانه صورت گرفته نیز، لغو شود.
خطوط هوایی مونارک که در سال 1965میلادی (1344) تاسیس شده است، یک شرکت هواپیمایی ارزان‌قیمت بوده که پروازهای خود را از فرودگاه «لوتن» لندن به مقصد کشورهای مدیترانه، جزایر قناری، قبرس، مصر و ترکیه انجام می‌داد و تا اول اکتبر 2017 برابر با 9 مهرماه 1396 این شرکت حدود 3000 کارمند داشت.