kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۴۹۶۶
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۸

کره شمالی حمله به ناوها و جنگنده‌های آمریکا را شبیه‌سازی کرد

کره شمالی در بحبوحه تنش‌ها با آمریکا تصاویر شبیه‌سازی شده حملات موشکی به جنگنده‌ها و ناوهای آمریکایی را منتشر کرد.


رسانه رسمی کره شمالی ویدئویی را منتشر کرده که در آن موشک‌های کره‌ای هواپیماهای اف 35 و «یواس‌بی» و «بی‌1» را منهدم می‌کنند و یک زیردریایی نیز ناو «یو‌اس‌اس کارل وینسون» را هدف قرار می‌دهد. در این تصاویر رایانه‌ای، این دو هواپیمای آمریکایی به صورت مهیبی منفجر شدند.
به گزارش تسنیم به نقل از «راشاتودی»، همزمان با انتشار این تصاویر زیرنویسی ظاهر می‌شود با این مضمون که اگر هواپیماهای اف 35، و «یو‌اس‌بی» و «بی‌1» و ناو کارل وینسون هدایت حمله آمریکا به کره شمالی را برعهده داشته باشند به همین ترتیب راهی قبرستان خواهند شد. پیونگ‌یانگ پیشتر هم تصاویری تبلیغاتی از حمله به کاخ سفید منتشر کرده بود.
 در این ویدئو همچنین دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا که در هفتادمین سالروز تاسیس نیروی دریایی آمریکا در پایگاه اندرو مشغول سخنرانی بود «مرد دیوانه» لقب گرفته است.
این تصاویر از سوی یک سایت تبلیغاتی وابسته به دولت کره‌شمالی موسوم به «دی‌پی‌آرکی تودی» ساعاتی پس از آن منتشر شد که بمب‌ افکن‌های لانسر بی‌ و بی1 نیروی هوایی آمریکا از پایگاه نیروی هوایی اندرسون در گوآم به هوا برخاستند و در نزدیکی سواحل شرقی کره‌شمالی به پرواز درآمدند.
بر اساس گزارش خبرگزاری یونهاپ، این بمب‌افکن‌ها با جنگنده اف-۱۵ سی ایگل نیروی هوایی آمریکا که از اوکیناوای ژاپن به پرواز درآمده بودند، اسکورت شدند.
 عملیات هوایی روز شنبه در شمالی‌ترین نقطه از منطقه غیر نظامی شده صورت گرفت که دو کره را از هم جدا می‌کند.
گزینه‌های محدود
«لون آگوستنبرگ»، رئیس‌سابق عملیات‌های مرکز ضد اطلاعات سازمان سیا اما اعلام کرده که: «گزینه‌های ما سریعا در قبال کره شمالی در حال اتمام هستند. با این حال هرچند که من سخنرانی رئیس‌جمهور آمریکا در سازمان ملل را درک می‌کنم اما این حملات شخصی زمانی که شما به دنبال کسی مثل رهبر کره شمالی هستید تنش‌ها و خصومت‌ها را افزایش می‌دهند و ما هم اکنون گزینه‌های محدودی داریم.»
به گزارش ایسنا، «آگوستنبرگ» در ادامه گفت: «آمریکا باید اعمال فشارهای بیشتر علیه چین را بررسی کند تا این کشور را وادار به اتخاذ موضعی سرسختانه‌تر در قبال پیونگ یانگ کند.»