kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۴۹۱۶
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۹

این ویتامین برای مردان خطرناک است!



طبق یک مطالعه جدید، مصرف ویتامین B که تا پیش از این به نظر می‌رسید در برابر ابتلا به سرطان از افراد محافظت می‌کند، با افزایش 2 تا 4 برابری ریسک ابتلا به سرطان ریه در مردان ارتباط مستقیم دارد.
محققان این مطالعه تأکید دارند که مصرف این ویتامین ریسک سرطان ریه را تنها در مردان و به خصوص مردان سیگاری افزایش می‌دهد.
این مطالعات که توسط پژوهشگران دانشگاه ایالتی اوهایو صورت گرفته است، نشان می‌دهد مصرف ویتامین B، رشد سلول‌های سرطانی را که از قبل به واسطه استفاده از دخانیات آغاز شده‌اند، تشدید کند.
پژوهش‌ها بر روی 77 هزار فرد بزرگسال در رده سنی 50 تا 76 سال که بین سال‎های 2000 تا 2002 ثبت‌ نام کرده بودند ثابت کرد، مردان سیگاری که دوز بالای ویتامین‌های B6 و B12 را در مکمل‌های فردی خود مصرف می‌کردند، در مقایسه با مردانی که مکمل مصرف نمی‌کردند 30 تا 40 درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان ریه بودند.
در این پژوهش، مردان سیگاری چهار برابر بیشتر در معرض ابتلا به سرطان قرار داشتند؛ در این مطالعه زنان نیز تحت بررسی قرار گرفتند که چنین نتیجه‌ای درباره آن‎ها مشاهده نشد، لذا محققان تأکید می‌کنند که مردان با مصرف این ویتامین خود را در معرض ابتلا به سرطان ریه قرار می‌دهند.
بر اساس نتایج به دست آمده، خطر ابتلا به سرطان ریه در مردان بالای 40 سال بیشتر است.
صندوق تحقیقات جهانی سرطان توصیه می‌کند، مردم به منظور جلوگیری از سرطان تنها به یک رژیم غذایی کامل بسنده کنند و طوری تغذیه کنند که نیاز به مصرف مکمل‌ها نباشد؛ آنها به راحتی می‌توانند با مواد غذایی نیاز خود را برطرف کنند.