kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۴۸۷۵
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۳

جنگنده‌های سعودی ظرف 24 ساعت 74 بار بر سر مردم یمن بمب ریختند

در ادامه جنایت‌ها علیه مردم بیگناه یمن، خبر رسیده سعودی‌ها طی 24 ساعت، 74 بار شهرهای یمن را مورد حملات هوایی قرار‌ داده و شمار زیادی از مردم را قتل‌عام کرده‌اند.


جنگنده‎های سعودی روز شنبه، 74 بار به شهرهای مختلف یمنی در استان «صعده» و «حجه» و مناطق «نجران» و «عسیر» حمله کردند. به گزارش خبرگزاری رسمی یمن «سبأ»، منابع محلی یمن اعلام کردند که جنگنده‌های سعودی طی شش نوبت، کانال آب‌رسانی منطقه «ولد مسعود» در منطقه «سحار» استان صعده در شمال یمن را هم بمباران کردند. در استان «حجه» واقع در غرب یمن نیز جنگنده‌های سعودی به مناطق «حرض» و «میدی» حمله کردند. یک منبع محلی یمن در این باره گفته «این دو منطقه روز شنبه بیش از 20 بار بمباران شدند.» نیروی هوایی سعودی همچنین دو پایگاه «الشرفه» و «الشبکه» تحت کنترل نیروهای یمنی را 24 بار و پایگاه «الطلعه» در منطقه نجران در جنوب عربستان را دو بار هدف قرار‌داد. آپاچی‎های عربستان نیز روز شنبه بیش از 22 بار به پایگاه «سهوه» در منطقه عسیر واقع در جنوب عربستان حمله کردند.
عادل الجبیر: راه حل بحران یمن نظامی نیست!
حملات وحشیانه آل سعود به یمن در حالی صورت می‌گیرد که «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان در سخنرانی مضحک خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفته: «حوثی‌ها و طرفداران علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور سابق یمن با حمایت ایران تهدیدی علیه ثبات یمن به شمار می‌روند.» وزیر خارجه عربستان این را هم گفته که «راه کار نظامی بحران در یمن را حل نمی‌کند و ما از روند سیاسی در این کشور حمایت می‌کنیم(!) «الجبیر بدون‌اشاره به حملات ائتلاف متجاوز کشورش علیه یمن مدعی شد: «عربستان کمک‌های زیادی طی سال‌های گذشته به یمن ارائه داده است.»(!)
اما در واکنش به این حملات وحشیانه یگان موشکی ارتش و انصارالله یمن، شنبه‌شب یک فروند موشک بالستیک «قاهر ام 2» را به سمت پایگاه هوایی «ملک الخالد» در «خمیس مشیط» واقع در جنوب عربستان شلیک کردند. یک منبع یمنی به خبرگزاری رسمی یمن «سبأ» گفته «این موشک بالستیک به هدف مورد نظر اصابت کرده است، اما مانند دفعات قبل، مقامات نظامی سعودی ادعا کرده‌اند که این موشک بالستیک توسط سامانه دفاعی موشکی عربستان رهگیری شده و مورد هدف قرار گرفته است!