kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۴۸۲۳
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۴

گل‌مالی خودروها در ایام محرم در کرمانشاه ممنوع شد

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه گفت: اجرای برنامه خیمه‌سوزی در ایام محرم در استان کرمانشاه ممنوع است.


سرهنگ محمدرضا آمویی اظهار داشت: در راستای برقراری نظم و امنیت در مراسم‌ دهه اول محرم، از پلیس یاران محرم که توسط هیئت‌های عزاداری معرفی می‌شوند، بهره گرفته خواهد شد و نیروهای انتظامی نیز در میان عزاداران حضور خواهند داشت.
آمویی گفت: مسدود کردن خیابان‌های دو طرفه از سوی هیئت‌های مذهبی توصیه نمی‌شود و چنانچه در اثر بستن خیابان‌ها تصادفی رخ دهد، مسئولان هیئت‌ها باید پاسخگو باشند.
وی افزود: گل‌مالی کردن و پوشاندن پلاک خودروها ممنوع است و سرنشینان داخل خودرو باید برای پلیس قابل رؤیت باشند و پلیس خودروهایی را که گل‌مالی شده و ظاهر ناهنجاری دارد، براساس قانون متوقف خواهد کرد.
آمویی با بیان اینکه زنجیرزنی بانوان به هر شکلی در کرمانشاه ممنوع است گفت: پاسخگویی درخصوص عدم رعایت این مسئله بر عهده هیئت‌های مذهبی بوده و رعایت عفاف و حجاب نیز در مراسم عزاداری برای مردان و زنان ضروری است.
معاون اجتماعی انتظامی استان کرمانشاه نصب شمایل و تمثال ائمه‌اطهار(ع) در سطح استان را ممنوع اعلام کرد و افزود: شأن و منزلت معصومین(ع) بالاتر از این است که به تصویر کشیده شوند و با شعارنویسی‌های سخیف هم برخورد خواهد شد.
آمویی خواستار همکاری لازم هیئات مذهبی با عوامل انتظامی و پلیس راهور شد و عنوان کرد: مسئولان هیئت‌های عزاداری از نصب داربست و بنر در اماکن عمومی و پرتردد خودداری کنند تا شاهد بروز خسارت در این زمینه نباشیم و همچنین بنرهای هیئات نباید سبب پنهان شدن علائم راهنمایی و رانندگی شود.