kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۴۸۱۹
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۳

تصویب احداث آزادراه اهواز- ایذه- لردگان در هیئت دولت

استاندار خوزستان از تصویب پروژه احداث آزادراه اهواز- ایذه- لردگان در هیئت دولت خبر داد.

اهواز- خبرنگار کیهان:

غلامرضا شریعتی در مراسم افتتاح پروژه پل هلایجان این شهرستان اظهار داشت: به دلایل مختلفی افتتاح این پروژه با تاخیر 6 ماهه مواجه شد و طبق وعده‌های پیشین در دهه فجر و عید نوروز افتتاح نشد که به همین دلیل از مردم ایذه عذرخواهی می‌کنیم.
وی با اشاره به لزوم توسعه زیرساخت‌های شهرستان ایذه تصریح کرد: در ایذه و باغملک باید چند کار زیرساختی مهم انجام شود که به واسطه این اقدامات بتوان به توسعه همه‌جانبه این شهرستان‌ها امیدوار شد.
استاندار خوزستان با اشاره به طرح توسعه جاده‌های برون‌استانی و برون‌شهری در خوزستان بیان کرد: جاده 4 بانده اهواز- باغملک به ایذه در دستور کار قرار گرفته و به جد پیگیر تحقق این پروژه هستیم، همچنین با تصویب آزادراه اهواز- ایذه- لردگان در هیئت دولت به توسعه این جاده در آینده نیز امیدواریم.
شریعتی با بیان اینکه تصویب و تامین آب برخی از مناطق استان خوزستان می‌تواند سبب رونق کشاورزی و افزایش آب آشامیدنی شود، گفت: با توجه به اینکه این طرح به تصویب رسیده است مرحله بعدی جذب سرمایه‌گذار است که کار دشواری است البته پس از ورود شرکت‌های خارجی به عنوان سرمایه‌گذار می‌توان به مدت 3 سال شاهد اتمام و عملی شدن طرح بود.
وی با اشاره به مشکلات موجود زیرساختی در استان خوزستان بیان کرد: در مقطعی از زمان استان خوزستان در بحث برخی از شاخص‌ها بالاتر از بسیاری از مناطق کشور بود، دلایل مختلف از جمله جنگ تحمیلی سبب از بین رفتن این داشته‌ها و عقب‌ماندگی این استان شد و بعد از جنگ نیز برای توسعه خوزستان آن‌گونه که باید کار انجام نشد.
شریعتی عنوان کرد: خوزستان پس از جنگ به اندازه آنچه که حقش بود توسعه نیافت، از این رو باید با همت و تلاش‌هایی که دولت برای توسعه کشور انجام می‌دهد سهم استان را دریافت کنیم، زیرا در این موارد استانی که تلاش بیشتری کرده باشد به نتیجه بهتری خواهد رسید.
در این مراسم امام‌جمعه ایذه بر لزوم تسریع در احداث پروژه 4 بانده کردن محور باغملک- ایذه- دهدز تاکید کرد.
حجت‌الاسلام سیدکمال موسوی با اشاره به اینکه تکمیل و راه‌اندازی این پل هشت سال به طول انجامید تصریح کرد: انتظار داریم که استاندار با پیگیری‌های خود کار چهارخطه کردن محور ایذه به باغملک و ایذه به سمت دهدز را نیز به صورت جدی در دستور کار خود قرار دهد.
موسوی با بیان اینکه پل هلایجان تنها مربوط به ایذه و باغملک نیست و چندین استان پرجمعیت و پرتردد کشور را به هم متصل می‌کند خاطرنشان کرد: این محور به یک قتلگاه تبدیل شده امیدواریم با اختصاص بودجه و امکانات کار توسعه جاده تسریع شود.