kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۴۷۹۱
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۴

آزمایش موفقیت‌آمیز موشک راهبردی خرمشهر صهیونیست‌ها به وحشت افتادند


سرویس سیاسی-
موشک بالستیک دور برد خرمشهر، یک روز پس از رونمایی آن که با بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های گروهی جهان روبرو شده بود، با موفقیت آزمایش شد و وحشت صهیونیست‌ها را بیش از پیش
 برانگیخت.
رژه ۳۱ شهریورماه امسال نیروهای مسلح با رونمایی از دستاوردی جدید همراه بود و موشک خرمشهر به عنوان دومین موشک بالستیک بدون بالک و اولین بالستیک دوربرد بدون بالک ایرانی، در نمایش با شکوه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران حاضر شد.
موشک بلند برد و بالستیک خرمشهر با برد 2000 کیلومتری خود قابلیت حمل کلاهک تا 1800 کیلومتر را دارد. نکته مهم این است که این موشک می‌تواند به جای یک کلاهک، چند کلاهک جنگی حمل کند.
موشک خرمشهر جدیدترین موشکی است که در مسیر سجیل و قدر قدم می‌گذارد. در صورت وقوع هر نوع تهدیدی، جمهوری اسلامی ایران قادر است تمام اهداف مورد نظر به خصوص اهداف مختلف در سرزمین‌های‌اشغالی، از تاسیسات گازی صهیونیست‌ها در غرب سرزمین‌های‌اشغالی تا بقیه نقاط این رژیم را به دقت بالا با موشک‌های 2000 کیلومتری هدف قرار دهد. موشک بالستیک سجیل، غول 23 تُنی ایران به حساب می‌آید. در کنار آن موشک بالستیک قدر F هم جزو توان دفاعی مهم ایران است.
موشک خرمشهر تا «لحظه انهدام هدف»
قابل هدایت است
امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در آغاز هفته دفاع مقدس موشک راهبردی و دوربرد خرمشهر را نمادی از اراده دانشمندان جوان و ادامه مسیر علمی و تحقیقاتی کشور خواند و گفت: خرمشهر با بردی مؤثر و ویژگی‌هایی منحصر به فرد موشکی فوق العاده چابک است.
وی افزود: عبور از خط پدافندی دشمن و هدایت آن از لحظه پرتاب تا نقطه انهدام هدف، خرمشهر را موشکی راهبردی کرده است.
وزیر دفاع چشم‌انداز دفاعی و موشکی ایران اسلامی را متناسب با ترکیب و نوع تهدیدات خواند و تصریح کرد: همه می‌دانیم اگر دشمن فرصت یابد تمام تلاش خود را برای تضعیف کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی به کار می‌گیرد اما دشمنان خوب می‌دانند توانایی این کار را ندارند چرا که سخن از حمله به ایران نتیجه شکست سیاست‌های منطقه‌ای آنهاست.
امیر حاتمی در واکنش به اظهارات جنگ‌طلبانه و متکبرانه رئیس‌جمهور آمریکا گفت: این سخنان بی‌ادبانه برای فرار از فشارهای داخلی این کشور، شکست سیاست‌های منطقه‌ای، فرار از تعهدات بین‌المللی، ناکامی از پیاده سازی اهداف استکباری و روحیه قلدرمابانه آمریکاست.
موشک «خرمشهر» چالش پیچیده‌تری برای سامانه دفاع موشکی اسرائیل
کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز با نشان دادن تصاویری از آزمایش موشک خرمشهر ایران که بردی دوهزار کیلومتری دارد اعلام کرد: موشک بالستیک خرمشهر ایران، چالش پیچیده‌تری برای سامانه رهگیری موشک (گنبد آهنین) ما (رژیم صهیونیستی) به شمار می‌رود.
سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه طی سخنانی در روز جمعه در حاشیه برگزاری رژه نیروهای مسلح در تهران، درباره رونمایی از موشک خرمشهر گفت: این موشک، دستاورد جدیدی است که وزارت دفاع برای سپاه ساخته است. وی افزود: موشک خرمشهر 2000 کیلومتر برد دارد و قابلیت حمل کلاهک 1800 کیلوگرمی را داراست و می‌تواند به جای یک کلاهک، چند کلاهک حمل کند.
سیلی ایران به‌صورت ترامپ و اسرائیل
با نمایش موشک «خرمشهر»
نشریه آمریکایی «نیوزویک» در گزارشی در واکنش به رونمایی از موشک 2000 کیلومتری خرمشهر نوشت: ایران با نمایش موشک بالستیک جدید خود به صورت ترامپ و اسرائیل، سیلی زده است.نیوزویک نوشته است: «ایران در اقدامی مغایر با تهدیدهای رئیس‌جمهور دونالد ترامپ، در جریان یک مراسم رژه روز جمعه از یک موشک بالستیک برد بلند خود که قابلیت هدف قرار‌دادن مواضعی در خاورمیانه از جمله اسرائیل را دارد، رونمایی کرد».