kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۴۶۲۶
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۴
کیم جونگ اون:

ترامپ دیوانه است رامَش می‌کنم!

کره‌جنوبی اعلام کرده اطلاعاتی به دست آورده که نشان می‌دهد که پیونگ یانگ «بالاترین سطح تدابیر واکنشی در تاریخ» را علیه ایالات متحده بررسی می‌کند. طبق اعلام سئول، کره‌شمالی احتمالا در حال آماده‌شدن برای آزمایش یک بمب هیدروژنی دیگر است.

سرویس خارجی-

خبرگزاری رسمی کره‌جنوبی( یونهاپ)، روز جمعه به نقل از برخی منابع کره‌شمالی اعلام کرد، پیونگ یانگ بالاترین سطح تدابیر واکنشی در تاریخ را علیه ایالات متحده بررسی می‌کند.
«یونهاپ» افزود: وزیر خارجه کره شمالی در گفت‌وگو با خبرنگاران در نیویورک گفته کشورش حتی احتمال آزمایش یک بمب هیدروژنی دیگر را بررسی می‌کند و ممکن است این بمب در اقیانوس آرام آزمایش شود.
یونهاپ در ادامه گزارش خود ادامه داده که «کره‌شمالی احتمال آزمایش بمب هیدروژنی را بررسی می‌کند ولی وزیر خارجه کره شمالی گفته که نمی‌داند «کیم‌جونگ اون» رهبر این کشور دقیقا چه فکری در سر دارد. دو هفته پیش بود که خبرگزاری رسمی کره‌شمالی با پخش تصاویری از کیم‌جونگ اون، اعلام کرد، پیونگ‌یانک یک بمب هیدروژنی جدید و پیشرفته‌تر تولید کرده که اندازه آن به قدری کوچک است که قابلیت نصب بر روی موشک بالستیک را دارد.
در چند ماه گذشته که «دونالد ترامپ» کار خود را در کاخ سفید آغاز کرده، تنش میان آمریکا و کره‌شمالی به شدت بالا گرفته است. آزمایش‌های موشکی از طرف پیونگ‌یانگ در همسایگی ژاپن و کره جنوبی، دو متحد آمریکا، و واکنش‌های تند ترامپ که هر بار به نوبه خود با واکنش شدیدتر کره‌شمالی مواجه شده روزبه‌روز بر این تنش‌ها افزوده است. ترامپ، سه‌شنبه گذشته در سخنرانی‌اش در اولین روز از هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل تهدید کرد اگر پیونگ‌یانگ به آمریکا یا متحدان این کشور حمله کند، آمریکا چاره دیگری نخواهد داشت جز آنکه کره شمالی را به طور کامل نابود کند. اظهارات تهدیدآمیز ترامپ در شرایطی است که قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل هم نتوانسته است مانعی برای برنامه‌های موشکی و اتمی کره شمالی باشد.
اون: ‌ترامپ، پیر خرفتی است که رامش خواهم کرد
اما «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی در واکنش به اظهارات تازه ترامپ گفته، «ترامپ دیوانه است و تاوان سنگینی برای تهدیدهایش خواهد پرداخت. کره شمالی قصد دارد سرسختانه‌ترین اقدام متقابل در تاریخ را علیه آمریکا در پیش بگیرد و حرف‌های ترامپ نشان داد، برنامه هسته‌ای این کشور درمسیر درست قرار گرفته است.»
در بیانیه کیم جونگ اون که از سوی خبرگزاری رسمی کره شمالی منتشر شد همچنین آمده: «من مطمئنا و قطعا با قدرت آتش این پیرخرفت دیوانه را رام خواهم کرد. وی به جای بیان اظهارات متقاعد‌کننده‌ای که بتواند برای کاهش تنش‌ها مفید باشد، حرف‌های بی‌معنی و بی‌سابقه‌ای را مطرح کرد که قبلا هرگز از روسای جمهور پیشین این کشور شنیده نشده است.»
رهبر کره شمالی افزود: «اکنون که ترامپ مقابل چشمان جهانیان به من و کشورم اهانت و شدیدترین اعلان جنگ در تاریخ را مطرح کرده و گفته کره شمالی را نابود خواهد کرد، ما نیز با جدیت بالاترین سطح اقدامات متقابل سختگیرانه را در نظر خواهیم گرفت.»
ترامپ مثل سگ پارس می‌کند
به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزیر خارجه کره شمالی نیز در اظهاراتی، تهدید جدید دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا برای «نابودی کامل» کره شمالی را رد کرد و گفت: «این تهدیدات مانند پارس سگ است و پیونگ‌یانگ با این تهدیدات عقب‌نشینی نخواهد کرد.» «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا هم روز جمعه بار دیگر درباره کره شمالی اظهار نظر کرده و از وجود «گزینه‌های نظامی» واشنگتن در قبال پیونگ یانگ سخن گفت. وی اظهار داشت که واشنگتن به تلاش‌های دیپلماتیک برای حل بحران با کره شمالی ادامه خواهد داد البته این کشور در قبال کره شمالی، گزینه‌های نظامی را هم در اختیار دارد.
واکنش‌ها
جنگ لفظی شدید توأم با تهدیدات اتمی دو کشور کره‌شمالی و آمریکا اما با واکنش‌های گسترده‌ای مواجه شده است.
وزیر خارجه روسیه رفتار آمریکا درقبال کره‌شمالی را «هیستریک» توصیف کرده، تعامل نظامی با این کشور را «فاجعه‌بار» خوانده است. «سرگئی لاوروف» روز پنجشنبه در سازمان ملل متحد، به‌طور غیرمستقیم آمریکا را مورد انتقاد قرار‌داد و درخصوص «هیستریک نظامی» در تعامل با بحران کره‌شمالی، که به «فاجعه» خواهد انجامید، هشدار داد. «گنادی گاتیلوف» معاون وزیر خارجه روسیه نیز با ‌اشاره به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا علیه کره‌شمالی هشدار داد «هرگونه اقدام نظامی آمریکا علیه پیونگ‌یانگ عواقبی فاجعه‌بار نه تنها برای شبه‌جزیره کره بلکه برای کل جهان به دنبال خواهد داشت.»
«آنگلا مرکل»، صدر اعظم آلمان نیز انتقاد شدیدی به تهدیدات رئیس‌جمهور آمریکا علیه کره شمالی در مجمع سازمان ملل وارد کرد و خواستار راه حل دیپلماتیک برای حل مناقشات با کره شمالی شد.
به گزارش تسنیم، صدر اعظم آلمان شدیدا سخنرانی ترامپ را مورد انتقاد قرار‌داده و گفت که وی مخالف چنین تهدیداتی است. وی افزود: «به اعتقاد دولت آلمان هرگونه راه حل نظامی نامناسب است و ما بر راهکار دیپلماتیک  تاکید داریم.»