kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۴۵۳۵
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۶
پرونده دیدارهای هفته هفتم با برگزاری 7 بازی بسته می‌شود

تقابل دیدنی سپاهان و پرسپولیس، این بار در نقش جهان

پرونده هفته هفتم لیگ برتر امروز و فردا با برگزاری هفت دیدار بسته می‌شود که در مهمترین بازی تیم سپاهان در اصفهان میزبان پرسپولیس تهران است.

سرویس ورزشی-

در ادامه دیدارهای هفته هفتم لیگ برتر امروز و فردا (پنجشنبه و جمعه) هفت بازی در شهرهای مختلف کشورمان برگزار می‌شود که در مهمترین دیدار سپاهان در ورزشگاه نقش جهان اصفهان میزبان پرسپولیس تهران است. همین چند روز قبل باخت خانگی مقابل پیکان موجب شد تا پرسپولیس نتواند به صدر جدول برگردد و حالا بازی سپاهان- پرسپولیس برای قرمزها مهم تر شده است.
برانکو بدش نمی‌آمد پس از برد مقابل پیکان در آستانه بازی مهم الهلال- پرسپولیس در بازی امروز(پنجشنبه) به چند بازیکن اصلی‌اش استراحت دهد حالا ولی می‌داند باید در این بازی برنده شود. این بازی تقابل دو مربی کروات لیگ ایران است.
برخلاف برانکو ایوانکوویچ شرایط زلاتکو کرانچار اصلا مطلوب نیست. سپاهان شروع ضعیفی در لیگ داشته است. این تیم از شش بازی خود شش امتیاز گرفته و تیم سیزدهم جدول است. سپاهان در دو بازی اخیرش در لیگ و جام حذفی شکست خورد و حتی خبر اولتیماتوم به کرانچار هم منتشر شد. در این شرایط سپاهان و کرانچار به برد در بازی خانگی امروز نیاز دارند.
سپاهان همیشه حریف قدرتمندی برای پرسپولیس بوده است، هیچ تیمی ‌به اندازه سپاهان، پرسپولیس را در لیگ برتر شکست نداده است. در ۳۲ مصاف گذشته دو تیم در لیگ برتر ۱۲ بار سپاهان برده، ۹ بار پرسپولیس پیروز بوده است.۱۱ بار هم کار به تساوی کشیده شده است. پرسپولیس تا پیش از برد سال گذشته‌اش در خانه سپاهان ۱۳ سال بود که موفق نشده بود در اصفهان این تیم را شکست دهد. آمار نشان می‌دهد که برانکو کار سختی مقابل هموطنش دارد.
برانکو در این بازی به سیدجلال حسینی استراحت می‌دهد که این بازیکن برای بازی مهم چهار مهرماه مقابل الهلال مشکلی نداشته باشد. شاید چند مهره اصلی دیگر پرسپولیس هم کمتر بازی کنند. برانکو آرزو می‌کند بازی فردا دیدار پرفشاری نباشد و تیم برای بازی الهلال خسته نشود.
سپاهان اما برای این بازی سرشار از انگیزه است. علی کریمی‌ ملی‌پوش هم به ترکیب این تیم اضافه شده است. کرانچار اگر این بازی را ببازد شاید اتفاقاتی برایش رخ بدهد. تقابل شجاع خلیل‌زاده، مدافع پرسپولیس با تیم سابقش از نکات جالب این بازی است. کرانچار هم در مقطعی سرمربی پرسپولیس بود. برد پرسپولیس اگر با باخت پارس جنوبی همراه شود این تیم به صدر جدول برمی‌گردد. سپاهان هم با پیروزی صعودی چند پله‌ای در جدول خواهد داشت.
صنعت نفت آبادان- فولاد خوزستان
یکی دیگر از بازی‌های مهم این هفته بازی نفت آبادان و فولاد خوزستان است. نفت آبادان در سه هفته اخیر برد نداشته و برای سه امتیاز تلاش می‌کند. فولاد خوزستان اما تیم سپاهان را شکست داده و با روحیه در رده چهارم جدول قرار دارد. نفت اگر در این بازی هم بازنده شود به شرایط بحرانی نزدیک می‌شود. برزیلی‌ها بعد از شکست دادن استقلال در هفته اول روند رو به رشد خود را حفظ نکرده‌اند.  
استقلال خوزستان - سپیدرود رشت  
تقابل استقلال خوزستان و سپیدرود رشت نیز دیدنی است. شکست سنگین شاگردان ویسی مقابل ذوب آهن باعث شده استقلال خوزستان به کما برود! بعد از این باخت هم بازیکنان استقلال خوزستان 15 درصد از مبلغ قراردادشان جریمه شدند. اکنون آبی‌پوشان خوزستانی باید مقابل سرخپوشان رشتی اعاده حیثیت کنند و با یک برد خانگی از کما خارج شوند. سپیدرود هفته قبل با شکست صنعت نفت آبادان خود را تا رده دهم بالا کشیده است. این بازی هم می‌تواند جذاب و دیدنی شود زیرا هر دو تیم هم بازیکنان و هم مربیان جوان و جسوری دارند.
تراکتورسازی- پدیده
تراکتورسازی هنوز با روزهای اوجش فاصله دارد اما تیمی‌است که تا ثانیه آخر بازی برای برد و امتیاز گرفتن تلاش می‌کند. شاگردان جوان گل محمدی در این بازی باید مقابل تیم سوم جدول قرار بگیرند. پدیده هفته گذشته سه گل به سایپا زد تا با روحیه به کارش در لیگ ادامه بدهد.  هر دو تیم برای پیروزی بازی می‌کنند در جام حذفی تراکتورسازی توانست در مشهد پدیده را حذف کند و اکنون شاگردان رضا مهاجری به دنبال انتقام هستند. هر دو مربی از حریف خود شناخت کافی دارند.
برنامه کامل دیدارهای هفته هفتم به شرح زیر است:
پنج‌شنبه 30 شهریور 96
* سیاه‌جامگان .................................. گسترش فولاد (ساعت 19:30)
* سپاهان ......................................................... پرسپولیس(ساعت 20)
* استقلال خوزستان ............................. سپیدرود رشت(ساعت 20)
جمعه 31 شهریور 96
* تراکتورسازی ................................................. پدیده (ساعت 17:45)
* پیکان .................................................... نفت تهران (ساعت 18:30)
* سایپا .......................................... پارس جنوبی جم( ساعت 18:30)
* صنعت نفت آبادان .............................................. فولاد (ساعت 19)
لازم به یادآوری است که جدول رده‌بندی مسابقات بدون درنظر گرفتن نتیجه بازی شب گذشته استقلال تهران و ذوب‌آهن اصفهان تنظیم شده است.