kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۴۴۶۸
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۷
لیگ برتر فوتبال به هفته هفتم رسید

استقلال – ذوب آهن؛ آخرین فرصت منصوریان و همکارانش!

استقلال تهران در بدترین روزهای چند سال اخیر خود، امروز در چارچوب دیدارهای هفته هفتم لیگ برتر میزبان ذوب آهن اصفهان است.


سرویس ورزشی-

هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر از امروز چهارشنبه با برگزاری دیدار تیم‌های استقلال تهران و ذوب آهن اصفهان در ورزشگاه آزادی آغاز می‌شود. برگزاری این بازی در شرایطی است که آبی‌ها در شش بازی چهار بار باخته‌اند و از همه بدتر در این شش بازی تنها یک گل زده‌اند.این نتایج ضعیف اصلا برای هواداران استقلال پذیرفتنی نیست. استقلال پس از باخت به سایپا و پدیده در شروع دوباره لیگ مقابل پارس جنوبی جم شکست خورد. شکستی که استقلال را وارد یک بحران اساسی کرد.
در هفته گذشته استقلال آنقدر خبرساز بود که باخت پرسپولیس چندان به چشم نیامد. هر روز یک خبر از باشگاه استقلال به گوش می‌رسید از اخراج منصوریان گرفته تا آمدن مربیان خارجی. علیرضا منصوریان اما همچنان سرمربی استقلال است و باشگاه استقلال اعلام کرده بازی امروز(چهارشنبه مقابل ذوب‌آهن) آخرین فرصت اوست.
پس از شروع ضعیف استقلال اعلام شد که دو دیدار با گل گهر سیرجان و پارس جنوبی آخرین فرصت‌های منصوریان است، باخت به پارس جنوبی این ذهنیت را ایجاد کرد که خبر اخراج سرمربی آبی‌ها به زودی اعلام می‌شود اما حالا منصوریان یک بازی دیگر فرصت دارد؛ دیدار حساس و تعیین‌کننده مقابل امیر قلعه‌نویی. منصوریان به خوبی می‌داند برنده نشدن در این بازی کارش را در استقلال به پایان می‌رساند. آبی‌ها برای این بازی انگیزه زیادی دارند اما حریفشان هم تیم قدرتمندی است.
دیدارهای دشوار استقلال با قلعه نویی
دیدار با قلعه‌نویی هرگز برای استقلال آسان نبوده به ویژه در سال‌های اخیر. قلعه‌نویی تاکنون در مجموع ۱۳ بار در لیگ برتر مقابل استقلال قرار گرفته است که حاصل آن ۷ پیروزی و ۴ شکست بوده است و ۲ بازی هم به تساوی انجامیده‌ است. قلعه‌نویی البته سابقه باخت به استقلال در جام حذفی را دارد. او که سه بار استقلال را به قهرمانی لیگ رسانده، پیش از این موفق شده با تیم‌های استقلال اهواز، مس کرمان، سپاهان و تراکتورسازی، استقلال را در لیگ شکست دهد و حالا با ذوب‌آهن به مصاف تیم سابقش می‌رود. قلعه‌نویی در سه مصاف آخرش با استقلال برنده شده است. برد ذوب‌آهن می‌تواند پایان کاری باشد به دوره حضور منصوریان در استقلال.
ذوب‌آهن هم شروع جالبی در لیگ نداشت و در جام حذفی هم خیلی زود کنار رفت. با این حال برد شش-صفر هفته قبل ذوب‌آهن مقابل استقلال خوزستان زنگ خطر را برای حریفان به صدا در آورد. ذوب‌آهن می‌خواهد یک مدعی درجه یک باشد و برای نتیجه گرفتن راهی تهران شده است. برد ذوب‌آهن این تیم را به بالای جدول نزدیک می‌کند. در جمع ذوبی‌ها همه نگاه‌ها متوجه مرتضی تبریزی است که در بازی قبل چهار گل زد و به صدر جدول گلزنان رسید.
مشکلاتی که همیشه وجود دارد
اما مشکلات استقلال تنها به مسائل فنی و داخل زمین خلاصه نمی‌شود، اتفاقات دوشنبه شب برنامه تلویزیونی 90 نشان داد که باشگاه‌های فوتبال ما در عرصه مدیریت با چه مشکلاتی روبرو هستند. اظهارات منصوریان سرمربی استقلال مبنی بر اینکه اخراج رحمتی و جباری کار یکی از اعضای هیئت‌مدیره (عباس ملکی) بود و افشاگری ملکی مبنی بر اینکه اخراج این دو بازیکن با درخواست سرمربی و مدیرعامل بود، مشخص کرد در پشت پرده این فوتبال چه می‌گذرد!
مشکلاتی که امروز‌گریبان استقلال را گرفته، چند سال پیش پرسپولیس را در یک گرداب عمیق فرو برده بود. تا زمانی که مسئولان اجرایی کشور، ورزش و فوتبال را جدی نگیریم ، آن را فراتر از تفریح و سرگرمی قلمداد نکنند، مدیران ورزشی را بر اساس شایسته‌سالاری و سیستم مشخص انتخاب نکنند و... مشکلات موجود به قوت خود باقیست. امروز نوبت استقلال است و خدا می‌داند که فردا قرعه به نام کدام تیم و باشگاه می‌افتد؟!
برنامه کامل دیدارهای هفته هفتم
در ادامه دیدارهای هفته هفتم روزهای پنجشنبه و جمعه نیز هفت بازی برگزار می‌شود که در مهم‌ترین دیدار سپاهان در اصفهان میزبان پرسپولیس تهران است. برنامه کامل هفته هفتم لیگ برتر به شرح زیر است:
چهارشنبه 29 شهریور 96
* استقلال ................................................. ذوب آهن (ساعت 20)
پنج‌شنبه 30 شهریور 96
* سیاه جامگان ........................ گسترش فولاد (ساعت 19:30)
* سپاهان ................................................. پرسپولیس (ساعت 20)
* استقلال خوزستان .................... سپیدرود رشت (ساعت 20)
جمعه 31 شهریور 96
* تراکتورسازی ........................................ پدیده (ساعت 17:45)
* پیکان ............................................. نفت تهران (ساعت 18:30)
* سایپا .................................. پارس جنوبی جم (ساعت 18:30)
* صنعت نفت آبادان ....................................... فولاد (ساعت 19)