kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۴۳۸۱
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۶

کیهان و خوانندگان


33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323

* برنامه هسته‌ای یک برنامه ملی است زیرا منافع یک ملت در آن نهفته است لذا صحیح نیست که در مورد چنین موضوع ملی تیمی با تفکری خاص و دارای تجربه منفی تصمیم‌گیری کند، تیم هسته‌ای کشور باید متشکل از تمام گروه‌های کارشناسی نظام باشد.
نامداری
* در تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای دولت فعلی نه تنها از جوانان دانشمند ایران که در عرصه هسته‌ای فعالیت داشتند استفاده نشد بلکه حتی متخصصان دیگری که سال‌ها تجربه مذاکره هسته‌ای داشتند به تیم دولت دعوت نشدند، نتایج فعلی مذاکرات هسته‌ای به دلیل چنین بی‌تدبیری‌ها بود. امیدوارم از این به بعد تیم مذاکره‌ یک تیم حرفه‌ای و دلسوز کشور و تشکیل شده از کارشناسان امین، سالم و باتجربه‌تر باشد.
نامجو
* کار دولت در قبال نقض‌های پی‌درپی برجام توسط آمریکا خواندن بیانیه پشت بیانیه شده است. درخواست ما این است که نهادی فراتر از دولت برای جلوگیری از خسارت بیشتر ورود پیدا کند و با قدرت ملت جلوی پیشروی آمریکا در برجام را بگیرد. به دولت نمی‌توان امیدوار بود.
شربتی
* از جمله اهداف سیاست‌گذاری‌های مهم در مجمع تشخیص مصلحت نظام جلوگیری از نفوذ دشمن در تمام عرصه‌های حکومتی است. با وجود این مجمع دیگر نباید با مسائلی مثل 2030 یا موضوع مصرف محصولات تراریخته مواجه باشیم و کشور آسیب ببیند. این مجمع باید نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی نظام را به صورت جدی آغاز کند.
2138---0917و 7399---0990
* هرچه که در برجام جزو تعهد ایران بود به صورت پیش‌پرداخت اجرا کردیم اما وعده‌های غرب هنوز در حد وعده باقی مانده. بلکه این وعده‌ها با بدعهدی‌ و تحریم‌های جدید پس گرفته شده است. حال ما ماندیم و یک توافق یک‌جانبه که فقط مسئولان ما خود را ملزم به اجرای آن می‌دانند!
عباس کمالی
* در حال حاضر با وجود توافق برجام تحریم‌های ضد ایرانی عملا به حال قبل از توافق بازگشته است. پس چه لزومی دارد به تعهدات و وعده‌های غرب دلخوش باشیم و صنعت هسته‌ای را که نیاز کشور است همچنان در حالت تعطیل نگه داریم؟
برزمینی
* مشکل اساسی برجام این است که هر طرف این قرارداد تفسیر خودش را دارد. چرا باید اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان تن به قراردادی بدهند که آمریکایی‌ها مرتب برجام را به نفع خود تفسیر کنند و دست ما هم بسته باشد؟
2770---0912
* این ساده‌اندیشی بعضی از دولتمردان ماست که مشکل آمریکا با ایران را در موضوع هسته‌ای می‌دانند. خسارت‌های سنگینی که در برجام بر کشور تحمیل شده به دلیل وجود همین طرز تفکر است و متاسفانه نمی‌خواهند اشتباه خود را بپذیرند.
2619---0990
* آقای رئیس‌جمهور باید توجه داشته باشند کاهش اعتبار سخنانشان آسیب جدی به اعتماد مردم برایشان خواهد زد. فراموش نمی‌کنیم در گذشته زمان اجرایی‌شدن برجام گفتند تمام تحریم‌ها لغو خواهد شد ولی دیدیم نشد، بلکه بیشتر هم شد. توصیه ما مردم به آقای روحانی ریاست محترم جمهوری این است که فریب خناسان اطراف خود را نخورند و نگذارند اعتبارشان نزد ملت خدشه‌دار بشود.
نیک‌نام از قم
* آقای ظریف باید پاسخ بدهد که وقتی برجام برای کشور جز تحریم‌های جدید دستاورد دیگری نداشته پاره کردن یا نکردن آن چه فرقی می‌کند؟
9839---0919
* هر روز که بگذرد باید انتظار تحمیل تحریم‌های جدید بر علیه کشورمان را داشته باشیم واکنش منفعلانه مسئولان در برابر این همه بدعهدی عزت ایرانیان را در سرتاسر جهان و حتی در تاریخ نشانه گرفته است؟
6271---0914
* 160 فروند هواپیمای خریداری شده بالاخره از روی کاغذ هم نتوانست بپرد و همانند برجام فقط یک وعده نسیه ماند. گویا اصولاً برجام با بدعهدی پیوند خورده است.
2811---021
* به مسعود بارزانی عرض می‌کنم از سرنوشت پدر خویش در متابعت از شیطان بزرگ عبرت بگیرد که پس از انقضای تاریخ مصرفش چگونه با او رفتار کردند!
4603---0919
* از سردار حاجی‌زاده فرمانده شجاع و با تدبیر هوافضای سپاه پاسداران به خاطر اخبار دلگرم‌کننده‌ای که از توان نظامی کشور ارائه دادند تشکر می‌کنیم. سپاه و ارتش همیشه مایه عزت و سربلندی کشور بوده‌اند و هستند.
6331---0912
* روزنامه‌های زنجیره‌ای از بیت المال تغذیه می‌شوند و علیه نظام، مردم، شهدا قلمفرسایی می‌کنند و با کمال تأسف از یارانه بیشتری هم برخوردارند! آنها وظیفه خود می‌دانند تا چهره کریه شیطان بزرگ را بزک کنند و جنایات او را توجیه کنند! اخیراً نیز توجیه جنایات سوچی قاتل به عنوان مجری منویات آمریکا علیه مسلمانان میانمار را توجیه می‌کنند. راستی چقدر می‌گیرند که فکر می‌کنند ارزش بافتن این اراجیف را دارد؟ اگر مسلمان نیستند، ایرانی که هستند!
وحیدی- گرمسار
* آنهایی که به خاطر کشته شدن چند سگ ولگرد در جلو دوربین خود را ناراحت نشان می‌دادند چرا در قبال جنایت وحشیانه ارتش خانم‌ سوچی صلح نوبلی در میانمار علیه مسلمانان این کشور سکوت کرده‌اند و خاک مرده روی آنها پاشیده شده است؟!
8902---0914
* 5 سال است که آقای رئیس‌جمهور وعده سروسامان دادن به یارانه قشر محروم جامعه را می‌دهد ولی در عمل هیچ اتفاقی نمی‌افتد. بی‌تفاوتی و بی‌مسئولیتی در این دولت از حد گذشته است.
2753---0918
* رئیس‌جمهور می‌گوید استاندار پروازی نباشد درحالی که فرماندار گرمسار در صدکیلومتری تهران پروازی است! آقایان پروازی به فکر ساعت پایان کارند و با مشکلات مردم بیگانه! والا اگر فرماندار شهر بخواهد تمام 24 ساعت شبانه‌روز را هم کار کند باز هم وقت کم می‌آورد.
وحیدی
* برای خریدن پرده به خیابان تعبدی مشهد رفتم. بیشتر مغازه‌داران بنده را به جای اینکه به خریدن جنس ایرانی تشویق کنند جنس ترکیه را تبلیغ می‌کردند. چرا بعضی از ما ایرانی‌ها عرق ملی خود را از دست داده‌ایم؟ حداقل از آن مسلمان‌ژاپنی که بر خریدن جنس ایرانی به عنوان تقویت جمهوری اسلامی‌ایران اصرار داشت خجالت بکشیم.
9020---0935
* وعده ساخت صد هزار مسکن توسط وزیر راه و شهرسازی بعد از 4 سال به کجا رسید؟! از مسکن اجتماعی چه خبر؟! نکند مسکن اجتماعی همان کاخ‌های میلیاردی است که برای ژن‌های خوب ساخته می‌شود؟!
خرازانی- تهران و طاها
* جالب این است که تحریم‌های آمریکا علیه ایران تاکنون شامل فروش فیلم‌های هالیوودی‌شان نشده است. برای مقابله با تحریم‌های آمریکا باید خرید و پخش فیلم‌ها و سریال‌های آمریکایی ممنوع شود.
3393---0913
* آیا همان طوری که از من جانباز و بیمار بابت وام 4 میلیونی معوقه 8 میلیونی دیرکرد گرفتند دارندگان ژن خوب هم معوقات 12000 میلیارد تومانی با معوقه 24 میلیاردی دیرکرد می‌گیرند؟! یا برای آنها دیرکرد حرام است؟! راستی آنها را چند نفر و چگونه ضمانت می‌کنند؟!
5765---0919
* وزیر بهداشت باید نسبت به کمبود تخت در بیمارستان قلب کودکان واقع در خیابان دکتر قریب اقدام فوری انجام دهد. زیرا هم اکنون اغلب، مراجعه کودکان بیمار به بیمارستان برای بستری شدن بی‌ثمر است و خانواده‌ها ناچارند در خانه از کودک بیمار قلبی خود مراقبت کنند. لطفاً کمی از آنچه به مقاصد سیاسی‌شان اهمیت می‌دهند به فکر سلامتی آیندگان جامعه هم باشند.
9927---021
* اخیراً شهرداری منطقه 10 ورودی زنجان جنوبی از پل یادگار امام(ره) و همچنین خروجی زنجان جنوبی بزرگراه یادگار امام را مسدود کرده و ترافیک را به خیابان جیحون و اطراف آن منتقل نموده است. با بازگشایی مدارس این مسئله وضعیت وخیمی را برای ترافیک کل این منطقه رقم خواهد زد.
علی زمانی