kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۴۳۶۹
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۴

آیت‌الله معصومی دار فانی را وداع گفت

آیت‌الله معصومی عضو سابق مجلس خبرگان رهبری و نماینده رهبرمعظم انقلاب در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌رضوی یکشنبه شب در 91 سالگی دار فانی را وداع گفت.


به گزارش خبرنگار مهر، بیت آیت‌الله معصومی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد مراسم تشییع و تدفین پیکر عالم مجاهد مرحوم آیت‌الله علی اصغر معصومی روز جمعه از ساعت ۹ صبح از مقابل مهدیه مشهد به سمت حرم مطهر ‌رضوی برگزار خواهد شد.
در اطلاعیه بیت مرحوم آمده است:ارتحال عالم مجاهد و فقیه مردمی،مجتهد وارسته آیت وحدت حوزه و دانشگاه حضرت آیت‌الله حاج شیخ علی اصغر معصومی قدس سره الشریف نماینده خدوم چهار دوره مجلس خبرگان رهبری از استان‌های خراسان و امام جمعه اسبق تربت حیدریه را به محضر حضرت ولی‌عصر امام زمان(عج) و مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله‌العظمی الامام خامنه‌ای مدظله العالی حوزه‌های علمیه و جامعه دانشگاهی عموم مردم شریف و ولایت‌مدار استانهای خراسان تسلیت عرض  نموده و از عموم مردم شریف به ویژه اساتید، فضلا، طلاب و دانشگاهیان عزیز دعوت می‌شود به منظور تجلیل از مقام شامخ آن عالم مجاهد و فقیه مردمی در مراسم تشییع و تدفین آن عالم بزرگوار شرکت فرمایند.
آیت‌الله علی اصغر معصومی متولد سال ۱۳۰۵ در روستای ابرسج شاهرود بود که با شکل‌گیری نهضت امام خمینی در سال42 همراه و همقدم با ایشان در صف مبارزات انقلابی علیه رژیم ستم‌شاهی حضور داشت. وی پس از پایان دروس مقدماتی برای ادامه تحصیل به مشهد مقدس عزیمت کرد و پس از علم‌آموزی در محضر آیات عظام و مراجع تقلید در مشهد و نجف به درجه اجتهاد رسید.
آیت‌الله معصومی در دوران مبارزه با رژیم ستم‌شاهی به علی آباد گرگان ،سمیرم اصفهان و سپس به بندر لنگه تبعید شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی با دستور امام راحل امامت جمعه تربت حیدریه شد.
وی عضو مجلس خبرگان رهبری طی چهار دوره، امام جمعه تربت حیدریه مدت ۲۲ سال و رئیس‌نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت حیدریه، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد و بانی مسجد جامع شهرستان تربت حیدریه بود. آیت‌الله معصومی از زمستان سال گذشته به دلیل بیماری خانه‌نشین شد و بر اثر کهولت سن دار فانی را وداع گفت.