kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۴۳۶۱
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۳

دورهمی رادیو و شعر در تجلیل از صادق رحمانیان(اخبار ادبی و هنری)


 آئین پاسداشت محمدصادق رحمانیان در سی‌و هشتمین شب شاعر، با حضور جمعی از اهالی و اساتید ادبیات و مدیران رادیو
برگزار شد.
محمدمهدی سیار در این مراسم گفت: شعر صادق رحمانیان شعر فرهنگ است، زیرا پربار از عناصر فرهنگی است و از این حیث این شعر بسیار پرارج و پرقدر است و آنجایی که شعر او زیادی شخصی می‌شود عمومی شده و شعرتر است.
 مرتضی امیری اسفندقه نیز گفت: صادق رحمانیان روحانی‌زاده است و ما هرگاه در کنار ایشان هستیم عطر خانه پدری او را استشمام می‌کنیم. صادق رحمانیان آرامش قبل و بعد از طوفان نیست؛ بلکه آرامش طوفانی است.
صادق رحمانیان هم در پایان سی و هشتمین شب شاعر ضمن تشکر از برگزارکننده و شرکت‌کنندگان در این مراسم گفت: اگر شعر سهمی در زندگی روزانه ما نداشته باشد به چه کاری می‌آید؟ شعر ما را به وطن اصلی خود می‌رساند و نزدیک شدن به حقیقت و خانه ساختن در آن از ویژگی‌های اصیل شعر است.
وی افزود:‌ اگر همدلی با شعر اتفاق نیفتد شعر هم مانند دیگر کارهای روزمره خواهد شد در حالی که شعر بافتن منطقش منطق حضور است. همدلی زمانی روی می‌دهد که از عادات روزمره دست برداریم.
رحمانیان در پایان گفت: 24 ساله بودم که با سرودن شعری (چون نت بشکسته تار/ انکسر ینکسر انکسار) مورد تشویق علامه‌ حسن‌زاده آملی قرار گرفتم و در یادداشتی که توسط فرزند ایشان به دستم رسید نوشته بودند «آملی با شعر تو رحمانیان/ افتخر یفتخر افتخار».
در پایان این مراسم و با حضور چهره‌های شاخص حاضر در مراسم از فعالیت‌های ادبی و فرهنگی صادق رحمانیان و همچنین همسر او تقدیر و تجلیل به عمل آمد.